Gino Rossi: e-commerce to niezbędny element „układanki”

E-commerce jest niezbędnym elementem „układanki”, by marka mogła się rozwijać w dzisiejszych czasach. Uważam, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do korzystania z trendów obserwowanych w nowoczesnym handlu i mamy w tym zakresie przewagę nad wieloma markami obecnymi na polskim rynku i w krajach ościennych, w których działamy – komentuje Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

Docelowo Grupa Gino Rossi, zarządzająca sieciami sprzedaży obuwia Gino Rossi i odzieży damskiej Simple Creative Products, zamierza realizować nawet 25 proc. ogółu przychodów poprzez kanał e-commerce.

– Szacujemy, że udział kanału e-commerce w sprzedaży Simple (bez komponentów) może wynosić docelowo około 25 proc., a w Gino Rossi ponad 15 procent. Obecnie jest to ok. 15 proc. i 9 proc. sprzedaży detalicznej, więc jest tu jeszcze sporo miejsca do wzrostów – mówi Tomasz Malicki.

Ekspansja online w Europie

W pierwszym półroczu Spółka uruchomiła sklepy internetowe w Czechach i na Słowacji, wkrótce nastąpi to w krajach nadbałtyckich. – Sklep internetowy w litewskiej wersji językowej ruszy w ciągu najbliższych tygodni. Generalnie nasze sklepy internetowe umożliwiają wysyłkę do całej UE, natomiast pod niektóre kraje mamy stworzone dedykowane wersje językowe, na przykład czeską i słowacką.  Stanowią one świetne uzupełnienie stacjonarnej sieci sprzedaży – wyjaśnia w rozmowie z Evigo.pl Bartłomiej German, E-commerce Manager w Simple Creative Products.

Wyższa marża detaliczna

Sierpień był dziesiątym z kolei miesiącem wzrostu marży w spółkach z Grupy Gino Rossi w ujęciu rok do roku. Marża detaliczna realizowana w salonach własnych (pełnocenowych i outletowych), prowadzonych w formacie franczyzy zarządzanej i sklepie internetowym, wyniosła w tym czasie w Gino Rossi 45,4 proc., a w Simple CP 53 procent. Oznacza to wzrost odpowiednio o 4,3 p.proc. i 0,4 p.proc. r/r.

Własna sieć sprzedaży Gino Rossi obejmuje obecnie około 90 salonów stacjonarnych w Polsce i za granicą (Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja). Sieć sprzedaży Simple Creative Products obejmuje około 60 salonów własnych w Polsce i za granicą.  – W tym roku w Polsce w sieci Gino Rossi i Simple planujemy otwarcie łącznie ok. 800-900 mkw. dodatkowej powierzchni. Na rynkach zagranicznych spółka chce otworzyć ok. 2 sklepów Simple i 3-4 Gino Rossi – podsumowuje Tomasz Malicki.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.