Zarząd Gino Rossi zadowolony z wyników w sierpniu

Sklep stacjonarny Gino Rossi

Sprzedaż spółek wchodzących w skład Grupy Gino Rossi, zarządzającej sieciami sprzedaży markowego obuwia Gino Rossi i odzieży damskiej Simple Creative Products, wyniosła w sierpniu 2016 łącznie 18,9 mln zł i była wyższa w ujęciu rok do roku o 1 proc. Sprzedaż w Gino Rossi wyniosła 12,1 mln zł, a w Simple CP 6,7 mln zł.

Sierpień był dziesiątym z kolei miesiącem wzrostu marży w spółkach z Grupy Gino Rossi w ujęciu rok do roku. Marża detaliczna realizowana w salonach własnych (pełnocenowych i outletowych), prowadzonych w formacie franczyzy zarządzanej i sklepie internetowym, wyniosła w tym czasie w Gino Rossi 45,4 proc., a w Simple CP 53 proc. Oznacza to wzrost odpowiednio o 4,3 p.proc. i 0,4 p.proc. r/r.

– Sierpień był kolejnym miesiącem prac nad poprawą marż – zgodnie z naszą strategią przedkładamy te działania nad zwiększanie sprzedaży i przede wszystkim – powierzchni handlowej. Większy nacisk kładziemy natomiast na rozwój w kanale e-commerce. Niedawno ruszyły nasze sklepy internetowe w Czechach i na Słowacji, za chwilę nastąpi to w krajach nadbałtyckich. Szacujemy, że udział kanału e-commerce w sprzedaży Simple (bez komponentów) może wynosić docelowo około 25 proc., a w Gino Rossi ponad 15 proc. Obecnie jest to ok. 15 proc. i 9 proc. sprzedaży detalicznej, więc jest tu jeszcze sporo miejsca do wzrostów. E-commerce jest niezbędnym elementem „układanki” by marka mogła się rozwijać w dzisiejszych czasach. Uważam, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do korzystania z trendów obserwowanych w nowoczesnym handlu i mamy w tym zakresie przewagę nad wieloma markami obecnymi na polskim rynku i w krajach ościennych, w których działamy. Widzimy też już, że klienci pozytywnie zareagowali na wprowadzanie przez nas do oferty Simple i Gino Rossi dodatków uzupełniających kolekcję. Spodziewamy się, że w miarę jak będziemy zbliżać się do sezonu świątecznego zainteresowanie dodatkami będzie rosło – zwłaszcza, że wciąż uzupełniamy ofertę o nowe produkty – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Własna sieć sprzedaży Gino Rossi obejmuje około 90 salonów w Polsce i za granicą (Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja). Sieć sprzedaży Simple CP obejmuje około 60 salonów własnych w Polsce i za granicą. Sprzedaż Gino Rossi i Simple CP prowadzona jest także w sklepach internetowych.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY