Wzrost przychodów sieci detalicznej Bytom

bytom kolekcja

Spółka Bytom S.A., właściciel sieci sklepów z elegancką odzieżą męską, w sierpniu 2016 roku wypracowała łączne przychody ze sprzedaży (detaliczna i hurtowa) w kwocie 12,21 mln zł, co oznacza wzrost o 16,8% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2015. Firma rok wcześniej osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży na poziomie 10,45 mln zł

Przychody ze sprzedaży sieci detalicznej Bytom w sierpniu 2016 roku wyniosły 11,96 mln zł, a rok wcześniej 9,89 mln zł. Tym samym przychody wzrosły 20,9% w porównaniu do sierpnia 2015 roku. Sprzedaż w salonach porównywalnych (LFL) w tym okresie wyniosła 10,85 mln zł i był to wzrost o 10% (rok wcześniej 9,87 mln zł).

Natomiast marża detaliczna w tym okresie wyniosła 6,2 mln zł. Tym samy odnotowano wzrost o 21,4% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (rok wcześniej 5,1 mln zł).

Narastająca, od stycznia do końca sierpnia br. spółka Bytom S.A. osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży na poziomie 93,61 mln zł, a to jest wzrost o 18,5% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sama sprzedaż detaliczna w tym okresie wzrosła o 20,2% do poziomu 91 mln zł, a sprzedaż porównywalna (LFL) 81,88 mln zł (wzrost o 8,5%).

Spółka nadal planuje istotnie zwiększyć posiadaną sieć sprzedaży. Celem na koniec 2018 roku jest posiadanie sieci detalicznej liczącej 120 sklepów o łącznej powierzchni 15 tys. mkw. (z poziomu 10,3 tys. mkw. na koniec 2015 r.). Zwiększenie sieci będzie się odbywało poprzez otwarcia nowych sklepów o średniej powierzchni 130-160 mkw. (z tego tytułu spółka szacuje wzrost powierzchni o 2,9 tys. mkw.), jak i powiększanie sklepów istniejących, o niskim metrażu, które to wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością (powiększenie o łącznie 1,8 tys. mkw.). Średnia powierzchnia sklepu na koniec roku 2018 będzie wynosiła ok 125 mkw.

Ponadto do końca 2017 r. planowane jest uruchomienie kolejnych (obok sklepu w CH Arkadia oraz Silesia City Center w Katowicach) sklepów koncepcyjnych. Sieć ta powinna docelowo składać się z 8 sklepów o średniej powierzchni ok 200 mkw. Sklepy te mają pełnić rolę badawcza w zakresie rozwoju i rozbudowy oferty, jak i wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie prezentacji i technik sprzedaży oferty.

Na koniec czerwca 2016 roku spółka Bytom S.A. posiadała 99 sklepów pod marka Bytom o powierzchni 10,83 tys. mkw., natomiast rok wcześniej było to 86 sklepów o powierzchni 8,82 mkw.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY