Klienci Neonet wybierają usługę click and collect

Klienci zdecydowanie najczęściej wybierają usługę click and collect, czyli zamów przez internet – odbierz w sklepie. Z takiego rozwiązania korzysta blisko 70 proc. osób, które dokonują zakupów w naszym sklepie internetowym – mówi redakcji Evigo.pl Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska, Brand Manager Neonet.

Grupa Neonet jest jednym z liderów rynku w segmencie AGD, RTV, IT, akcesoria i multimedia. Firma powstała w 1991 roku w Polsce. W 2016 roku Neonet dołączył do międzynarodowej grupy zakupowej E-Square. Obecnie skupia sieć blisko 300 salonów sprzedaży w całym kraju. Prowadzi także sklep online. Kanał e-commerce odgrywa coraz większą rolę w przychodach całej Grupy.

– Sklep internetowy Neonet.pl, który został uruchomiony w 2010 roku, notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu rok do roku – potwierdza Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska. Dodaje, że firma nie wyklucza uruchomienia sprzedaży online poza granicami Polski.

Zalety click and collect

Jak wynika z przeprowadzonej w tym roku analizy treści opinii na temat sieci sklepów Neonet w Programie Jakość Obsługi, klienci bardzo cenią sobie możliwość samodzielnego odbioru internetowych zamówień w tradycyjnym sklepie.

– Ogromną zaletą łączenia sprzedaży online z offline jest opcja, która umożliwia naszym klientom zakup sprzętu w sklepie internetowym i odebranie przesyłki za darmo w jednym z kilkuset sklepów stacjonarnych w całej Polsce – przyznaje Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska.

Dzięki opcji odbioru osobistego klienci mogą odebrać zamówiony w Internecie towar w dogodnej dla siebie lokalizacji, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów wysyłki. Ponad 73 proc. klientów, którzy wystawili pozytywne opinie w serwisie Ceneo, wybrało właśnie opcję odbioru osobistego w stacjonarnych salonach Neonet.

Optymalizacja sprzedaży w modelu omnichannel

Klienci sklepu internetowego bardzo jasno precyzują swoje oczekiwania: chcą mieć produkt od ręki, gratisową dostawę do domu. Nie akceptują zbyt długich terminów realizacji czy anulowanych zamówień przez sklep.

– Jako sieć, która od niedawna rozwija model sprzedaży wielokanałowej, obserwujemy, że handel internetowy zmierza w stronę szybszych i tańszych przesyłek oraz konkurencyjnych ofert. Tymczasem dla klienta sklepu stacjonarnego liczy się atrakcyjna lokalizacja, nowoczesna ekspozycja oraz wzorowa obsługa. To między innymi dzięki analizie treści opinii potransakcyjnych możemy poznawać potrzeby klientów i na bieżąco optymalizować procesy sprzedażowe. A klienci doceniają, że respektujemy ich uwagi, czego dowodem jest tegoroczne wyróżnienie  – podsumowuje Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY