Carrefour kontynuuje modernizację swoich centrów handlowych

carrefour starogard gdanski

Carrefour od 2014 roku realizuje na polskim rynku strategię rozbudowy, remodelingu oraz rekomercjalizacji centrów handlowych oraz hiper- i supermarketów

Dzięki prowadzonym moderni­zacjom oraz multiformatowej, multikanałowej i multilokalnej ekspansji organicznej nasza sieć, jako jedna z niewielu na rynku, może zaoferować klientom no­woczesną przestrzeń zakupową we wszyst­kich obsługiwanych kanałach sprzedaży. W 2 lata od rozpoczęcia realizacji nowej strategii udało nam się zakończyć łącznie 14 remodelingów centrów handlowych w Polsce, co stanowi ponad połowę na­szego portfolio obiektów w tym formacie. Przykłady zrealizowanych przez nas inwe­stycji w Gdańsku, Jastrzębiu-Zdroju czy Sochaczewie pokazują, że Carrefour jako inwestor, deweloper i zarządca centrów handlowych coraz skuteczniej konkuruje na lokalnych rynkach, zdobywając wielu nowych klientów i poprawiając wskaźniki finansowe. Co ważne, wraz z postępującą modernizacją istniejących galerii Carrefour stale poszerza portfolio nowych najemców oraz rozwija współpracę z do­tychczasowymi partnerami. Na prze­strzeni ostatnich 24 miesięcy do naszego portfolio dołączyły takie marki, jak m.in.: H&M, Medecine, KappAhl, Kruk, Wólczanka, Express Marche, Pizza Hut, Empik, Smyk, Decathlon, Venezia, Uni­sono, Subway, Calypso Fitness Club czy Cinema 3D. Jesteśmy obecnie jednym z niewielu deweloperów, który oferuje najemcom nowe możliwości rozwoju oparte na solidnych fundamentach, ta­kich jak dobrze znana lokalizacja, stabilne wskaźniki odwiedzalności czy silny opera­tor spożywczy, jakim jest Carrefour. Pozwala to im w dużej mierze wyelimino­wać wiele z ryzyk związanych z otwie­raniem lokali w nowo powstających galeriach handlowych.

Rynek centrów handlowych z każdym rokiem staje się bardziej wymagają­cy, bo przy dużej konkurencji klienci oczekują od centrów handlowych więcej. Przejawia się to w ich rosnących wymaganiach dotyczących oferty sklepów, usług, rozrywki czy funkcji dodatkowych. Odpowiedzią Carrefour na te trendy jest Galeria Morena – jedna z najbardziej rozpoznawalnych inwestycji Carrefour w Polsce oraz jedna z największych mo­dernizacji istniejącego centrum handlo­wego na krajowym rynku w ostatnim czasie. Otwarta pod hasłem: „Więcej mody, więcej rozrywki, więcej energii”, galeria w wyniku rozbudowy urosła do 33 tys. mkw. powierzchni. Dzięki kompleksowej rozbudowie zaoferowała mieszkańcom Trójmiasta nowe funkcje, takie jak kino, fitness club, odkryty taras z funkcją wypoczynkową czy nowoczesną strefę food court. Zyskali oni również interaktywne strefy rozrywki z dostępem do internetu i mediów społecznościo­wych oraz nową strategię marketingową, wykorzystującą unikalność rozwiązań nowego centrum handlowego. Wielkie otwarcie obiektu, które odbyło się pod koniec maja br., pokazało, jak duże było zapotrzebowanie w Gdańsku na nowo­czesną galerię handlową w tej lokalizacji. Mimo iż od reotwarcia galerii minęło już kilka miesięcy, to nadal otrzymujemy wiele pozytywnych sygnałów dotyczących obiektu od naszych klientów i najemców. Bardzo nas to cieszy.

W bieżącym roku do grona zmoderni­zowanych centrów handlowych Carrefour dołączyły obiekty w Chojnicach, Staro­gardzie Gdańskim i Bydgoszczy, nato­miast obecnie w trakcie remodelingów są lokalizacje w Łodzi, Tczewie, Kaliszu i Chorzowie. Carrefour nie zwalnia tem­pa i przedstawia kolejne centra handlowe, które w najbliższych miesiącach zostaną poddane kompleksowym modernizacjom. Będą to galeria Carrefour w Bydgoszczy, która zmienia się obecnie w największy w regionie outlet – Metropolitan Outlet, a także Galeria Gryf w Szczecinie oraz Galeria Zielone Wzgórze w Białymstoku. Wszystkie te obiekty zostaną szczegółowo zaprezentowane podczas zbliżających się targów Shopping Center Forum 2016.

Carrefour zarządza w Polsce 20 du­żymi centrami handlowymi o łącznej powierzchni 230 tys. mkw. GLA. oraz kilkunastoma mniejszymi galeriami. W naszym portfolio znajduje się również ponad 800 sklepów: hiper- i supermarke­tów oraz sklepów osiedlowych, w których również prowadzimy modernizacje. Dzię­ki realizowanym inwestycjom Carrefour stale zwiększa wartość posiadanych w Polsce aktywów oraz umacnia swoją pozycję na polskim rynku handlowym. Jest to dla nas bardzo ważne.

Autor: Ronan Martin, wiceprezes Carrefour Polska ds. ekspansji i centrów handlowych

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn