Myshop.mobi: należy skończyć z gazetkami na całą Polskę

Klienci zazwyczaj nie chodzą do sklepu konkretnej marki, tylko tam, gdzie mają najbliżej – uważa Maciej Tygielski, CEO Myshop.mobi.

Aplikacja myshop.mobi pozwala sklepom prowadzić dwukierunkową komunikację z klientami. W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych rozwiązań, myshop.mobi pozwala prowadzić dialog między konkretnym, lokalnym sklepem, a niekoniecznie z marką i wszystkimi jej punktami w całej Polsce.

– Klienta z Warszawy mało interesują akcje promocyjne z Poznania czy Wrocławia. Więcej, klienta, który najbliżej ma do warszawskiej Arkadii znacznie bardziej interesują zniżki, jakie może otrzymać w swoim salonie, niż w punkcie w Blue City, do którego musiałby długo dojeżdżać – wskazuje Maciej Tygielski. Dzięki aplikacji myshop.mobi możliwe jest powiązanie użytkownika z konkretnym sklepem zarówno dzięki danym transakcyjnym, jak i geolokalizacyjnym, zbieranym z telefonu, na którym zainstalowano aplikację.

Myshop.mobi jest wystawcą na nadchodzącycj targach Shopping Center Forum, gdzie zajmie stoisko o numerze 7.9. Maciej Tygielski będzie dostępny na forum, gdzie odpowie na wszystkie pytania związane ze wsparciem, jakiego aplikacja może udzielić retailerom i punktom sprzedaży.

Narzędzie dopinania sprzedaży

Sama aplikacja wykorzystuje geolokalizację także do wskazywania, gdzie znajduje się najbliższy sklep marki. Poprzez aplikacje przysyłane są informacje o ofercie oraz kupony zniżkowe, które można wykorzystać w danym sklepie. Zniżki mogą być interesującym narzędziem do cross-sellingu i dopinania sprzedaży

– Nieraz zdarza się, że klient ogląda garnitur, ale ostatecznie nie decyduje się na zakup – mówi Anna Kozelt z salonu Pako Lorente, który zdecydował się na wdrożenie myshop.mobi. – W takiej sytuacji informujemy klienta, że dzięki obserwowaniu nas w tej aplikacji może otrzymać wysoki rabat. Podobnie w sytuacji, gdy odwiedzający nas ogląda kilka sztuk odzieży, ale ostatecznie decyduje się na zakup tylko jednej. Dzięki aplikacji możemy ponownie dotrzeć do tego użytkownika i przekonać go do większych zakupów.

Myshop.mobi jest także narzędziem do nawiązywania relacji z klientem, który nawiązuje pierwszy kontakt z marką.

– Wszystkie chwyty są dozwolone. Często klienci dopiero przychodzą robić rekonesans, jeszcze niczego nie mierząc To doskonały moment, by powiedzieć klientowi o aplikacji, by zaczął za jej pośrednictwem obserwował salon – tłumaczy mówi Anna Kozelt – Widzimy, że tacy klienci wracają do nas, bo aplikacja powiadamia ich o okazjach, które się pojawiają.

Retail ery big data

Dzięki obustronnej komunikacji oraz powiązaniu z danymi na temat klientów, myshop.mobi daje możliwość pozyskiwania wartościowych danych na temat klientów. Na tej podstawie można przygotowywać znacznie bardziej precyzyjną komunikację.

– Zbieranie danych jest coraz łatwiejsze. Wyzwaniem pozostaje ich umiejętna obróbka oraz skuteczne wykorzystanie – podkreśla Maciej Tygielski – Dlatego zawsze szkolimy sklepy, które z nami współpracują. Zamiast segmentować odbiorców na kilkanaście grup, najpierw wyłaniamy trzy najważniejsze, które pozwalają oswoić się z nowym narzędziem.

Dodaje, że taka segmentacja pozwala na dostarczanie klientom prawdziwie przydatnej informacji

– Dlaczego duży sklep z obuwiem miałby wysyłać swoim klientom premium bon na najtańsze klapki? Lepiej jest informować ich o nowych, limitowanych seriach i nowościach – uważa Maciej Tygielski – Podobnie gimnazjalistka raczej nie będzie zainteresowana nową linią butów dla dzieci. Zamiast przesyłać im wiele informacji, które są im niepotrzebne, lepiej jest im wysłać coś, co im się przyda – podsumowuje.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.