PKP S.A. stawia na nowe trendy w wynajmie powierzchni komercyjnej

Dworce kolejowe to doskonałe miejsce na wynajem powierzchni komercyjnej. Przekonuje się o tym coraz więcej firm, które decydują się na podjęcie współpracy z PKP S.A. Spółka PKP jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2016 podczas której zaprezentuje potencjalnym najemcom swoje powierzchnie handlowe.

Dogodna lokalizacja w centrum miasta, duże przepływy pasażerskie oraz  standard lokali dzięki realizowanym modernizacjom – to główne powody, dla których znane, sieciowe marki decydują się na podjęcie współpracy z PKP S.A. Coraz częściej na dworcach pojawiają się także nowe, rozwijające się koncepty i lokalni najemcy.

Na dworcu nie tylko po bilet

Podróżni odwiedzający dworzec kolejowy mogą być zaskoczeni, kiedy zobaczą tam na przykład sklep z zabawkami, bielizną czy kosmetykami. Przez wiele lat tego typu usługi nie kojarzyły się z budynkiem dworca, a raczej z większym centrum handlowym. Tymczasem tacy najemcy coraz częściej decydują się na uruchomienie lokalu właśnie w przestrzeni oferowanej przez PKP S.A. Dworce już dawno przestały być miejscem, gdzie pasażer udaje się tylko po to, żeby oczekiwać  na pociąg. Teraz na przykład może tam nabyć dobrą książkę, upominek dla bliskich, czy też zjeść obiad w restauracji.

Coraz większą popularność zyskują obecnie sklepy z kosmetykami naturalnymi. Takie również można spotkać na dworcu kolejowym. Przykładowo, szeroką gamę kosmetyków w przystępnych cenach oferuje popularna wśród blogerów marka Siberika. Po zakończonej w tym roku estetyzacji Dworca Centralnego, lokal Siberika pojawił się w zmodernizowanej podziemnej galerii zachodniej. To nie jedyny sklep z kosmetykami, jaki otwarto ostatnio na tym warszawskim dworcu. Swoje lokale uruchomiły również polskie marki, takie jak Stara Mydlarnia, Ziaja dla Ciebie oraz The Secret Soap Store (obecne też na dworcach Bydgoszcz Główna i Kraków Główny). Wkrótce pojawi się także Paese – sklep z kosmetykami kolorowymi, który pierwszy lokal uruchomił na Dworcu Głównym w Krakowie.

Coś więcej niż przekąska

Dworzec kolejowy to także dobre miejsce, aby zjeść smaczny i syty posiłek – nie tylko przed podróżą. Oprócz dużych, sieciowych marek, takich jak McDonald’s, KFC czy Burger King swoje lokale mają tu także nowe rozwijające się koncepty. Przykładowo lokalizację na Dworcu Centralnym jako drugą w Warszawie wybrał Makarun. Restauracja ta, oferująca szybkie i zdrowe jedzenie w dobrej cenie, obecna jest już w czternastu największych polskich miastach. Lokal na Dworcu Centralnym uruchomiła również Kiełba w Gębie, znana Warszawiakom z innych lokalizacji – Cud nad Wisłą oraz Temat Rzeka.

Dzięki otwierającym się nowym konceptom, oferta gastronomiczna na Dworcu Centralnym jest naprawdę bogata i każdy znajdzie tu coś dla siebie. Amatorzy nowych smaków doskonale odnajdą się w Bałkańskim Expressie, oferującym przysmaki z południa Europy czy we Fresh&Roll, które wyróżnia się nową formą serwowania sushi. Zwolenników tradycyjnej polskiej kuchni zaprasza Warszawska Garmażerka, która zdążyła już zdobyć grupę stałych klientów. Nie powinni narzekać także wegetarianie – dla nich doskonałym wyborem będzie obiad w Bioway lub oferta sałatkowa OK Salad czy Tukan Salad. Na coś słodkiego zapraszają natomiast słynna Cukiernia Pawłowicz, w której można kupić robione na miejscu pączki czy Cheesecake Corner, specjalizująca się w ciastach i tortach. Szeroki wybór naleśników na słodko i słono proponuje Naleśnikarnia Sweet Cherry.

Bardziej wymagający klienci

Klienci coraz częściej poszukują unikalnych ofert czy nowych smaków. Oczekują przy tym dobrej jakości produktu, ciekawych konceptów, estetyki wnętrz. PKP S.A. podąża za tym rozwijającym się trendem – oprócz znanych i popularnych marek spółka rozpoczyna współpracę również z firmami charakteryzującymi się ciekawymi, niszowymi pomysłami. Pozwala to na większe zróżnicowanie i urozmaicenie oferty dostępnej na dworcach, a tym samym na zwiększenie atrakcyjności przestrzeni dworcowych dla pasażerów i mieszkańców miast.

PKP S.A. aktualnie oferuje powierzchnie komercyjne na pięciu swoich największych dworcach – w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdyni i Bydgoszczy.

Warszawa Centralna

Ostatnie prace przeprowadzone na dworcu Warszawa Centralna pozwoliły na zwiększenie liczby dostępnych lokali dla najemców oraz całej powierzchni komercyjnej z 7 tys. do ok. 8,6 tys. mkw. W związku z estetyzacją przybyło 36 najemców, a ich łączna liczba wzrosła do niemal 120. Na tej liście są m.in. takie sieci jak Biedronka, Rossmann, McDonald’s, Burger King, Bioway, Empik, Matras, 1 Minute, Starbucks, Costa Coffee, Subway, Yves Rocher, Apteka Dbam o Zdrowie. Poziom wynajęcia lokali komercyjnych na dworcu wynosi obecnie 96 proc.

Kraków Główny

To pierwszy dworzec kolejowy w Polsce w całości zlokalizowany pod powierzchnią peronów. Wybudowany w 2014 roku, do tej pory zdobył już cztery nagrody, w tym dwie w konkursie CEE Retail Real Awards. Lokalizacja w ścisłym centrum Krakowa i zintegrowanie z pozostałymi środkami transportu w ramach centrum przesiadkowego wpływają na potencjał komercyjny całego obiektu. Obecnie poziom wynajmu powierzchni wynosi tam ok. 95 proc. Do dyspozycji 40 najemców oddano w sumie ok. 4,1 tys. mkw. powierzchni komercyjnej. Główni najemcy krakowskiego dworca to Biedronka, Super-Pharm, ToysBox, Matras, Burger King.

Wrocław Główny

Zabytkowy dworzec, zmodernizowany w 2012 r. Na potencjał komercyjny obiektu wpływają m.in. liczne wydarzenia kulturalne organizowane przez PKP S.A. Budynek wielokrotnie stanowił przestrzeń wykorzystywaną na wystawy, gry miejskie czy targi książek. Poziom wynajęcia lokali komercyjnych na dworcu Wrocław Główny wynosi obecnie 97 proc., a cała powierzchnia komercyjna – ok. 6,7 tys. mkw. i 22 najemców, w tym m.in. restauracje Sphinx, McDonald’s, KFC, Starbucks, Costa Coffee, Empik, Apteka Dr Zdrowie. W najbliższym czasie zostaną otwarte także sklep Żabka oraz piekarnia Nowakowski Gorąco Polecam. Pierwsze piętro, na którym trwają prace wykończeniowe prowadzone przez Miasto Wrocław, przewidziane są pod galerię sztuki i bibliotekę miejską.

Gdynia Główna

Zabytkowy dworzec, zmodernizowany w 2012 r. Lokalizacja w jednym z najbardziej turystycznych rejonów Polski oznacza dla potencjalnych najemców zwiększone przepływy podróżnych oraz większą liczbę potencjalnych klientów. Obecnie do dyspozycji 15 najemców jest tam ok. 1,8 tys. mkw. Z dostępnej powierzchni korzystają już McDonald’s, drogeria Rossmann, Subway, sklep z zabawkami ToysBox, Poczta Polska, kawiarnia SoCoffee i kantor Interchange.

Bydgoszcz Główna

Obiekt udostępniony podróżnym w październiku ubiegłego roku. Inwestycja w Bydgoszczy objęła budowę nowego dworca i modernizację budynku wyspowego oraz gruntowny remont peronów wraz z podziemnymi przejściami. Powierzchnia komercyjna nowego dworca na dwóch poziomach wynosi ok. 1,8 tys. mkw. Wśród najemców obiektu są m.in. drogeria Hebe, Apteka Dr Zdrowie, Świat Książki, Przystanek Cukiernia, Gourmet Bistro, bar kanapkowy Po Mojemu i kawiarnia Coffee To Go, kwiaciarnia, kosmetyki The Secret Soap Store, Ziaja, sklep z bielizną Cabarette, akcesoria GSM, biuro podróży Baja, Totolotek.

Za wynajem powierzchni na dworcu odpowiada bezpośrednio PKP S.A. Kontakt: wynajem@pkp.pl

PKP S.A. jest właścicielem nieruchomości w  atrakcyjnych lokalizacjach o różnym przeznaczeniu – dworców kolejowych, powierzchni biurowych, handlowo-usługowych i użytkowych oraz nośników reklamowych. Za wynajem, dzierżawę, przekazywanie samorządom lub zbywanie nieruchomości należących do Spółki odpowiada Biuro Obrotu Nieruchomościami. Z przedstawicielami spółek będzie można porozmawiać przy stoisku 6.45 podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2016.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn