Park Handlowy Zakopianka: Tak tworzy się więź z klientem

Park Handlowy Zakopianka, jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów handlowych w Krakowie, świętuje w tym roku swoje 18-te urodziny. Pomimo upływu lat centrum nie zwalnia tempa i z dużymi sukcesami rywalizuje o klientów na wymagającym krakowskim rynku handlowym. Kluczem do sukcesu PH Zakopianka jest odpowiednio dobrana oferta, która buduje lojalność konsumentów.

Park Handlowy Zakopianka zlokalizowany jest w południowej części Krakowa przy ulicy Zakopiańskiej. O rozmachu inwestycji najlepiej świadczy fakt, że w momencie oddania do użytku w 1998 roku PH Zakopianka był największym tego typu obiektem w całym kraju. Aktualnie na powierzchni ponad 81 tys. mkw. znajdują się: budynek główny z galerią handlową oraz hipermarketem Carrefour, budynek historyczny z 13 lokalami handlowo-usługowymi oraz wolnostojące sklepy wielkopowierzchniowe: Castorama, Feu Vert, Decathlon, Abra i kino Cinema City. Na odwiedzających park handlowy czeka obszerny parking mogący pomieścić 2,2 tys. samochodów. Dogodna lokalizacja przy jednej z głównych dróg krajowych i obwodnicy miasta sprawia, że zarówno zmotoryzowani, jak i korzystający z komunikacji miejskiej dotrą do Zakopianki bez najmniejszego problemu.

Park Handlowy Zakopianka skutecznie buduje swoją wysoką pozycję na krakowskim rynku nieruchomości handlowych poprzez stałe rozwijanie oferty obiektu. – Siłą Zakopianki jest oferta skrojona na miarę potrzeb naszych klientów. Staramy się dynamicznie reagować na ich stale ewoluujące preferencje i odpowiednio dostosowywać nasz tenant mix – przekonuje Karol Bartos, executive director, portfolio & asset management w Tristan Capital Partners.

Od momentu przejęcia obiektu przez fundusz Tristan Capital Partners pod koniec 2013 roku podpisano 28 umów, które objęły w sumie prawie 10 tys. mkw. powierzchni. W tym czasie w Zakopiance zadebiutowało 11 marek, wśród których warto wymienić Diverse (126 mkw.), 4F (157 mkw.), Jysk (1,2 tys. mkw.) czy klub Fitness Platinium (1 745 mkw.). Z drugiej strony, dotychczasowi klienci również cenią sobie współpracę z parkiem handlowym. Hipermarket Carrefour, który niedawno przeszedł remodelling, jest jednym z flagowych sklepów tej sieci w Polsce. Wszechstronny rozwój oferty sprawia, że Park Handlowy Zakopianka doskonale sprawdza się jako lokalizacja typu „convenience plus”, w której klienci z powodzeniem zrobią zakupy, a także w mniej lub bardziej aktywny sposób spędzą czas wolny. Nie powinien dziwić więc fakt, że Zakopianka jest całkowicie wynajęta pomimo rosnącej podaży powierzchni handlowej na lokalnym rynku.

Ten ostatni aspekt jest szczególnie istotny z punktu widzenia rodzin z dziećmi, które stanowią spory odsetek odwiedzających PH Zakopianka. Dzięki współpracy ze znajdującym się po sąsiedzku Centrum Sztuki Współczesnej Solvay, w Zakopiance powstał specjalny program animacji. Regularne warsztaty plastyczno-artystyczne dostarczają niezapomnianych wrażeń oraz rozwijają kreatywne pasje najmłodszych klientów, a rodzicom pozwalają na spokojne zrobienie zakupów. W tym roku w budynku historycznym uruchomiona została również wystawa prezentująca historię Parku Handlowego Zakopianka oraz miejsca, w którym obiekt się znajduje. Na kilkunastu wielkoformatowych planszach klienci mogą poznać m.in. historię zakładów sodowych, które znajdowały się na terenie obecnego centrum niemal przez cały XX wiek.

Trafiona oferta oraz aktywne działania marketingowe na terenie obiektu sprawiają, że Park Handlowy Zakopianka tętni życiem i jest coraz chętniej wybieraną destynacją handlową. – Wielu naszych najemców deklaruje, że ich sklepy w Parku Handlowym Zakopianka są najbardziej dochodowe w skali całego kraju – dodaje Karol Bartos. Tylko w ubiegłym roku obiekt odwiedziło blisko 6 milionów konsumentów, co stanowi wynik o 7 proc. lepszy niż w 2014 roku. Podobną dynamiką wzrostu charakteryzowały się obroty parku handlowego. Dane za pierwsze półrocze bieżącego roku wskazują, że będzie on co najmniej równie udany.

Park Handlowy Zakopianka to jeden z największych kompleksów handlowo-usługowych w Krakowie i Małopolsce. Mieści się na terenie dawnych Zakładów Sodowych Solvay, przy jednej z głównych dróg krajowych, ul. Zakopiańskiej. Składa się z głównego budynku o łącznej powierzchni 55 tys. mkw., kina Cinema City, zrewitalizowanego budynku z początku XX-wieku oraz trzech sklepów wielkopowierzchniowych: Decathlon, Castorama i FeuVert. W ofercie galerii znajduje się 80 sklepów i punktów usługowych. Otwarte w 1998 roku centrum dysponuje bezpłatnym parkingiem na 2,2 tys. samochodów.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn