Domena .shop dostępna od 26 września

Domenę już w tej chwili zarejestrowało wielu gigantów, między innymi walmart.shop, etsy.shop oraz facebook.shop.

Właścicielem domeny .shop jest japońska firma GMO Registry, która kupiła prawa do niej za 41 milionów dolarów. Chęć administrowania domeną wyraziły także takie firmy jak Google oraz Yahoo, informuje ecommercenews.eu.

Moda chce .shop

Jak do tej pory zarejestrowano ponad 1200 domen .shop, z czego 64 proc. zgłoszeń pochodzi od europejskich marek. Największe zainteresowanie wykazują marki luksusowe, modowe, sportowe oraz z wyposażeniem wnętrz. Rejestrują się także dostawcy technologii dla e-commerce oraz podmioty z branży finansowej.

Najwięcej zgłoszeń pochodzi z USA, które odpowiada za 23 proc. zarejestrowanych domen. Na drugim miejscu znajdują się Niemcy, skąd pochodzi 22 proc. zgłoszeń, a na trzecim Wielka Brytania, odpowiadająca za 12 proc. zakładanych adresów. Firma nie podała, czy jakiekolwiek polskie firmy aplikowały o stronę z domeną .shop.

Telewizja z Tuvalu

Właściciel domeny chce otworzyć się nie tylko na największych graczy, ale także na mniejsze sklepy. Dlatego nawiązał współpracę z francuskim dostawcą technologii e-commerce wizishop.fr. Platforma jest w tej chwili dostępna pod adresem wizi.shop.

Wśród domen najwyższego poziomu najczęściej używane są domeny krajowe, takie jak .pl. Oprócz nich istnieją także domeny funkcjonalne, stosowane głównie w stanach zjednocznych, takie jak .gov (rządowa) czy .mil (wojskowa). Firmy mogą także wykupić domeny sponsorowane, takie jak .mobi czy .jobs. Specyficznym przykładem domen najwyższego poziomu są domeny krajowe stosowane jako funkcjonalne, na przykład domena Tuvalu .tv, domena Mikronezji .fm czy często wykorzystywana przez portale i sieci społecznościowe domena Czarnogóry .me.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.