Sklepy nie powinny ograniczać się do współpracy z jednym systemem e-płatności

paysafecard platnosci

Jak wynika z badań firmy idealo, w ponad połowie sklepów internetowych działających na polskim rynku klienci mają do wyboru tylko jeden system płatności online. To błąd, uważają eksperci.

Jak wynika z badań idealo, w  20 proc. przypadków konsument może wybierać wśród dwóch oferentów szybkich płatności, zaś odsetek sprzedawców współpracujących z trzema lub większą ilością systemów e-payment wynosi jedynie 11 procent. Rekordzistą jest jeden ze stu zbadanych przez idealo sklepów, który swoim klientom umożliwia płatności e-payment za pośrednictwem aż sześciu operatorów.

Zdaniem przedstawicieli firmy idealo, podobnie jak w przypadku korzystania z ulubionych marek lub usług poszczególnych sklepów, wielu użytkowników jest przywiązanych również do jednego oferenta e-payment. Dlatego sklepy pragnące zapewnić swoim klientom spełniający ich oczekiwania serwis nie powinny ograniczać się do współpracy z jednym systemem płatności online.

E-payment w 82 proc. polskich sklepów

Powodów, dla których konsumenci tak chętnie korzystają z płatności elektronicznych jest wiele. – Transakcja zakupowa online realizowana za pośrednictwem e-payment trwa kilka sekund, przeprowadzić ją można na ok. 200 różnych sposobów, w dowolnym miejscu i czasie oraz przy użyciu każdego urządzenia mającego łączność z Internetem – tłumaczy Iga Mrowińska, PR & Marketing Specialist w firmie Przelewy24, jednym z wiodących systemów płatności internetowych na polskim rynku. – Nic dziwnego, że konsumenci chcą z takich udogodnień korzystać i wręcz wymagają dostępności e-payment w sklepach online, w których kupują – dodaje.

Z badań idealo wynika jasno, że polscy sprzedawcy rozumieją te potrzeby – aż 82 proc. z uwzględnionych w analizie sklepów oferuje możliwość płatności e-payment swoim klientom.

Wygoda dla klientów nie jest jednak jedynym powodem, dla którego polscy sprzedawcy nawiązują współpracę z serwisami e-payment. – Sprzedawcy chcący wyróżnić się na tle konkurencji, muszą otworzyć się na potrzeby kupujących i, co oczywiste, zademonstrować gotowość do sprostania ich wymaganiom. Z drugiej strony, system obsługi płatności online jest ułatwieniem i stanowi wygodne rozwiązanie organizacyjne dla samych sprzedawców. Środki księgowane są na koncie merchantów bezzwłocznie, a dzięki fakturom i raportom mają oni wgląd do rejestru transakcji. Co istotne, różnorodne i nowoczesne metody płatności online wspomagają działania marketingowe sklepów i niejako aktywizują klientów. Korzyści są więc obopólne – podsumowuje Iga Mrowińska.

Najpopularniejsi operatorzy e-payment

Najpopularniejszym z operatorów e-payment jest PayU, który realizuje płatności w 48 proc. z uwzględnionych w analizie idealo sklepów. Drugie miejsce wśród najczęściej wybieranych przez polskie sklepy serwisów zajmuje PayPal, dostępny jako metoda płatności w 37 proc. najpopularniejszych sklepów współpracujących z idealo. Kolejne miejsce należy do naszego rodzimego polskiego serwisu e-payment. Transakcje dokonywane za pośrednictwem Przelewy24 są dostępne w 17 proc. sklepów współpracujących z idealo. 

Na pozostałych miejscach znaleźć można również oferentów takich jak Dotpay (10 proc.), SOFORT (5 proc.), tpay.com (4 proc.), Paybynet (2 proc.), TrustPay (2 proc.), FerBuy (2 proc.), mPay (1 proc.), Skrill (1 proc.) oraz Payeezy (1 proc.).

Firma Przelewy24 jest partnerem i wystawcą Omnichannel Retailing Forum, które 23 listopada 2016 roku odbędzie się w Warszawie.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY