Euro najpopularniejszym polskim sklepem internetowym

Według informacji udostępnionych przez firmę Gemius, najpopularniejszym polskim sklepem internetowym jest euro.com.pl. W sierpniu odwiedziło go ponad 2 557 tys. realnych użytkowników, co oznacza zasięg na poziomie 10,37 proc. polskich internautów.

Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się mediaexpert.pl, który zanotował jedynie nieznacznie niższą popularność. Sklep internetowy sieci odwiedziło ponad 2 519 tys. realnych użytkowników, co odpowiada 10,22 proc. populacji polskich internautów.

Ostatnim sklepem w zestawieniu najpopularniejszych 20 sklepów internetowych w Polsce jest Zalando, które odwiedziło 2 331 tys. użytkowników, co odpowiada 9,46 proc. polskich użytkowników internetu.

Polacy polubili elektronikę

Wysoka pozycja takich sklepów jak Euro czy Media Expert wynika między innymi ze zwiększonych wydatków na tę kategorię produktową pod wpływem powiększenia się dochodów rodzin, między innymi dzięki programom wsparcia ze strony państwa – tłumaczy dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego – Wśród sklepów odzieżowych największym zasięgiem może pochwalić się Zalando, które kusi nabywców nie tylko atrakcyjną ceną, ale przede wszystkim darmową dostawą i bardzo elastyczną polityką zwrotów, co doskonale wpisuje się w oczekiwania rynku.

Najpopularniejszą kategorią w zestawieniu są sklepy z elektroniką użytkową. Oprócz pierwszych dwóch miejsc, sklepy z tej branży można znaleźć także na miejscu szóstym (Mediamarkt.pl, 1640 tys. użytkowników, zasięg 6,65 proc.), szesnastym (morele.net, 855 tys. użytkowników, zasięg na poziomie 3,47 proc.), osiemnastym (komputronik.pl, 784 tys. użytkowników, 3,18 proc. zasięgu) oraz agito.pl (768 tys. użytkowników, 3,12 proc. zasięgu).

Tania jakość za granicą

Poza pierwszą trójką w zestawieniu najpopularniejszych sklepów online w Polsce znalazły się także dwa podmioty zagraniczne. Na 7 miejscu znalazł się serwis Aliexpress należący do Alibaba Group, chińskiego giganta e-commerce. Z kolei na miejscu 11 znalazł się inny gigant – Amazon.com.

– Polacy coraz chętniej dokonują zakupów w zagranicznych e-sklepach, kierując się atrakcyjną ceną oraz asortymentem, często niedostępnym w polskich placówkach. „Chińskie Allegro”, jak czasem nazywane jest Aliexpress – wychodzi naprzeciw klientom z Polski umożliwiając płatność przelewem bez przewalutowania, jak również darmową dostawę komentuje dr Jolanta Tkaczyk – Amazon, choć kojarzony jest przede wszystkim jako księgarnia, najwięcej w Polsce sprzedaje markowej odzieży, akcesoriów i obuwia. – podsumowuje.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY