SQM: rozpoczyna się technologiczna zimna wojna galerii handlowych

Wraz z długo oczekiwanym otwarciem Centrum Posnania rozpoczyna się polska odsłona multimedialnego wyścigu zbrojeń wśród galerii handlowych.

Na czele tego wyścigu europejską stawkę otwiera paryskie centrum Les Quatre Temps, z monumentalną instalacją Digital Dream. Składa się ona z kilku półokrągłych poziomych ekranów LED zainstalowanych pomiędzy poziomami atrium i stanowiącymi tło dla pionowego ekranu o wysokości zbliżonej do dystansu sufit – podłoga w centrum handlowym.

Multimedialna kurtyna

Digital Dream przypomina gigantyczną kurtynę multimedialną obejmującą swoim zasięgiem wszystkie poziomy galerii handlowej. Ekrany usytuowane są tak, że niemal zawsze widoczne będzie kilka powierzchni jednocześnie – w różny sposób, w zależności od tego, z którego miejsca atrium patrzymy.

Nieśmiałą polską wersją Digital Dream miała być uruchomiona w zeszłym roku instalacja w Galerii Kazimierz w Krakowie. Jednak dopiero propozycja Centrum Posnania, choć jeszcze daleka od paryskiego wzorca, pozwoli w pełni wykorzystać potencjał niestandardowego nośnika.

Treść motorem trafności inwestycji

Dzięki zastosowanej platformie Scala będzie możliwe wyświetlanie treści wywoływanych ad hoc za pomocą tabletu lub pobieranych z kanałów social media. Sam układ ekranów stanowi z pewnością wyzwanie dla agencji kreatywnych i eventowych, ponieważ to treść – w szczególności interaktywna – zadecyduje ostatecznie o trafności inwestycji.

W sumie Centrum Posnania zaoferuje odwiedzającym, najemcom i reklamodawcom kilkadziesiąt różnego rodzaju powierzchni multimedialnych, w tym ekran w technologii nie stosowanej dotychczas w Europie Środkowo – Wschodniej, który będzie widoczny nawet z okien pobliskich akademików. Dostawcą większości rozwiązań jest SQM Digital Signage, a za przygotowanie multimediów odpowiedzialnych jest kilka agencji z Polski i za granicy.

Autorem materiału jest Grzegorz Góralczyk, prezes SQM Digital Signage. Pełna wersja materiału zostanie opublikowana w październikowym numerze Omnichannel Retailing Magazine.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.