Merlin.pl podnosi się z kolan i planuje 100 mln złotych przychodu w 2018 roku

W listopadzie 2015 roku znajdującą się na krawędzi upadku markę merlin.pl przejęła firma Topmall. Obecnie gigant się podnosi – planowane obroty na ten rok wynoszą 20 mln złotych.

– Od czerwca nasz rozwój znacząco przyspieszył. Z miesiąca na miesiąc notowaliśmy wzrosty rzędu 30 proc. a we wrześniu jest jeszcze lepiej – mówił w rozmowie z „Gazetą Prawną” Łukasz Szczepański, prezes Topmall. Wskazuje, że co prawna sklep nie notuje zysków, jednak strata jest z miesiąca na miesiąc coraz mniejsza. Pierwsze zyski mają pojawić się w 2017 roku, w którym przychody mają wynosić 50 mln złotych.

– W 2018 roku planujemy przychody na historycznym poziomie 100 mln złotych – wskazuje Łukasz Szczepański. Merlin osiągnął sprzedaż na tym poziomie w 2014 roku, czyli niecałe 12 miesięcy przed upadłością. Wówczas właścicielem była spółka Czerwona Torebka. Mimo przychodów na poziomie 100 milionów zł spółka osiągnęła w 2014 roku stratę na poziomie 31 mln. złotych.

Ekspansja na wschód

Oprócz budowania pozycji na rynku Polskim, serwis walczy także o pozycję na Ukrainie, gdzie pozyskał już kilkadziesiąt tysięcy stałych klientów. W 2017 roku planowane jest uruchomienie serwisów w Kazachstanie, Mołdawii i Turcji. W niedalekiej przyszłości Topmall planuje także działania w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Zdaniem części analityków sklep pomogła ocalić akcja rozdawania bonów na 120 proc. wartości zakupów, które nie zostały zrealizowane w czasie, gdy sklepem zarządzała spółka Czerwona Torebka.

Poszerzanie asortymentu

Oprócz odbudowy dobrej opinii Topmall zamierza na jesieni zaprezentować nową wersję strony merlin.pl oraz poszerzyć asortyment sklepu o zabawki, artykuły dla dzieci oraz produkty papiernicze i z segmentu beauty.

– Ponad 70 proc. naszych klientów stanowią kobiety w wieku 25-45 lat i to wokół ich potrzeb chcemy budować asortyment. – podkreśla Szczepański i dodaje, że ruch został wsparty ankietą przeprowadzoną wśród kupujących. Już w tej chwili sklep prowadzi rozmowy z polskimi markami zainteresowanymi sprzedażą produktów za jego pośrednictwem, nie może jednak ujawniać szczegółów.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY