Wirtualna rzeczywistość zwiększa sprzedaż i obniża koszty logistyki

Możliwości jakie daje technologia wirtualnej rzeczywistości są ograniczone jedynie ludzką wyobraźnią, dlatego VR (virtual reality) wielkimi krokami wkracza w marketing i dziedziny wspomagające sprzedaż – piszą Tomasz Dziobiak z firmy DBMS oraz Adam Preś z InPlanner.

Ogrom potencjału jaki drzemie w wirtualnej rzeczywistości widać chociażby po ponad 100 proc. tempie rozwoju wykorzystywanego sprzętu i ilości powstających aplikacji. Już teraz większość dużych przedsiębiorstw inwestuje w wirtualną rzeczywistość jako doskonałe narzędzie marketingowe. Nie brakuje też niewielkich firm, które wdrażając nowe technologie chcą wyróżnić się na rynku.

Pojęcie wirtualnej rzeczywistości rozumiane jest jako nieistniejąca trójwymiarowa przestrzeń, która może być postrzegana w realny sposób. Służą do tego specjalne gogle takie jak HTC Vive czy Oculus Rift. Oprócz samego oglądania wymodelowanej przestrzeni użytkownik takich gogli ma możliwość interakcji z otoczeniem, co sprawia, że jeszcze bardziej jest przez nie pochłaniany i zatraca poczucie w jakiej przestrzeni się znajduje, tej wirtualnej, czy może rzeczywistej.

Wzmocnienie sprzedaży dzięki VR

Świetnym przykładem wspomagania sprzedaży przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości jest branża architektoniczno-budowlana. To doskonałe narzędzie dla architektów, które świetnie sprawdza się w prezentacji całych obiektów, co idealnie mogą wykorzystać deweloperzy, sklepy wnętrzarskie czy budowlane, pokazując swoje inwestycje w dowolnym miejscu i czasie.

Ciekawym rozwiązaniem w kontekście sprzedaży i logistyki jest możliwość tworzenia tzw. showroom-ów, w których można pokazać setki produktów w pomieszczeniu zaledwie 3×3 metra. Zakupy w wirtualnej łazience, w której przy jednej wizycie w salonie dobierzemy płytki, umywalkę, wc, baterie i inne elementy wyposażenia, to gigantyczna oszczędność czasu dla konsumenta, co z pewnością zmieni jego zachowanie zakupowe korzystając z takiej usługi w centrum wnętrzarskim, ale również dla samych dystrybutorów i producentów. Jak wiadomo, powierzchnia na ekspozycji jest ograniczona, podobnie ma się z powierzchnią magazynową, zatem wyposażenie sklepu w stanowisko ds. aranżacji nie tylko będzie ciekawą propozycją, ale da możliwości w logistyce, jakie znamy gdy korzystamy z elektronicznych zakupów. Nawet jeśli danej ilości materiałów nie ma w sklepie ich konfekcja może odbyć się w centralnych miejscach i dowieziona klientowi na miejsce wg życzenia. 

Nie ulega wątpliwości, że budowa modelu VR danego sklepu stacjonarnego i przeniesienie go do sieci może dać ogromne możliwości, których nie dają sklepy dwu-wymiarowe, szczególnie tam, gdzie liczy się doświadczenie klienta.

Więcej na ten temat będzie można przeczytać w najbliższym numerze Omnichannel Retailing Magazine.

Spółka DBMS jest partnerem jesiennej edycji Omnichannel Retailing Forum. To spółka z rynku reklamy internetowej, specjalizująca się w przetwarzaniu dużych zbiorów danych umożliwiających prowadzenie kampanii w wielu kanałach naraz. Obsłużyła już 2,7 tys. marek w Polsce i za granicą.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.