monnari isystems ecommerce

Spółka Monnari Trade S.A., właściciel jednej z najbardziej znanych polskich marek odzieżowych, zanotowała w okresie styczeń – sierpień 2016 roku obroty w wysokości ok. 139,6 mln złotych. Tym samym przychody były wyższe o 17,02 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Władze spółki podkreślają, że dalszy rozwój firmy musi być realizowany za pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów sprzedaży. To wymóg obecnych czasów. – Do ważnych zmian konsumenckich należy wzrost zainteresowania modą wśród polskiego społeczeństwa oraz dynamiczny rozwój internetu oraz e-commerce. Należy pamiętać przy tym, że odzież jest jedną z chętniej kupowanych kategorii produktowych w internecie – wyjaśniają przedstawiciele Monnari.

Dodają, że wśród stacjonarnych miejsc sprzedaży klienci najchętniej dokonują zakupów w centrach handlowych (jest to ok. 54 proc. klientów w 2015 r.), przy czym od kilku lat można zaobserwować spadek popularności galerii handlowych na rzecz zakupów przez internet oraz w markowych sklepach przy ulicach.

ROZWÓJ MODELU OMNICHANNEL

Sieć Monnari liczy obecnie ponad 140 salonów firmowych w całej Polsce. Prowadzi także, od ponad 5 lat, sprzedaż e-commerce. Od ponad dwóch lat sklep internetowy Monnari działa i rozwija się na oprogramowaniu firmy i-systems, która jest partnerem i wystawcą Omnichannel Retailing Forum. Przez ten czas silnik sklepu przeszedł wiele modyfikacji, a duża część z nich została stworzona specjalnie na jego potrzeby.

– Wyniki badań UX (ang. user experience – doświadczenie użytkownika) pokazujące, że klienci byli bardzo przywiązani do layoutu strony oraz przyjęta strategia ewolucji, spowodowały podzielenie prac nad nowym sklepem na kilka mniejszych etapów. Wśród nich znajdowały się prace związane z przeniesieniem projektu na oprogramowanie i-systems, stworzenie nowego layoutu strony w responsive web design oraz prace związane z wydolnością serwerów – wyjaśnia Marcin Rutkowski, PR & Marketing Manager w i-systems.

CLICK AND COLLECT W CAŁEJ SIECI

Usprawnienie procesów sprzedażowych i zwiększenie efektywności działań związanych z obsługą klienta to tylko niektóre efekty przeniesieniu całego systemu eCommerce sieci Monnari na oprogramowanie i-systems.

– Kupując w sklepie internetowym marki, klienci mają możliwość odbioru zakupów w salonie stacjonarnym. Wybór miejsca odbioru odbywa się podczas procesu składania zamówienia, dzięki przenoszeniu adresów firmowych zapisanych w ERP do listy punktu odbioru. Po przeniesieniu całego systemu eCommerce na oprogramowanie i-systems, dział marketingu firmy Monnari zyskał większe możliwości w kreacji i zastosowaniu działań promocyjnych. Został również usprawniony cały obieg dokumentów związanych ze sprzedażą oraz obsługą klienta – podkreśla Marcin Rutkowski.