Colliers: internet zmienia kupowanie żywności. Konsumenci chcą wygody i informacji

egrocery-online

W trakcie swojej prezentacji “Na targ i do supermarketu: Zmiany w sektorze spożywczym w centrach handlowych” Colliers, partner merytoryczny Shopping Center Forum, omówił najważniejsze zmiany związane ze stylem życia konsumentów kupujących żywność online.

Jedną z nowych grup, wśród klientów, które mogą mieć kluczowy wpływ na oczekiwania i zachowania klientów kupujących żywność w supermarketach jest coraz większa moda na fitness i zdrowe jedzenie.

-Co piąty polski konsument szuka w sklepie dietetycznej wersji produktu, na przykład odtłuszczonego mleka czy coli light – mówiła w trakcie Shopping Center Forum Anna Dyjas-Pokorska, New Business Director z agencji badawczej Millward Brown, zaproszona przez Colliers, partnera merytorycznego badania – W praktyce oznacza to, że całe masy ludzi szukają zdrowszych zamienników produktów dostępnych na półkach.

Poniekąd z trendem na zdrowe jedzenie pokrywa się trend świadomych konsumentów, którzy są znacznie uważniejsi przy wybieraniu towarów do koszyka. Ci klienci oczekują pełnej, uczciwej informacji dotyczącej produktu. Gdzie został wyprodukowany, w jaki sposób oraz, na przykład, czy towar był testowany na zwierzętach.

Zdrowo lub intensywnie

– Swego rodzaju przeciwieństwem zdrowego życia jest życie intensywne – podkreślała Anna Dyjas-Pokorska – Ci konsumenci skupiają się przede wszystkim na wykonywaniu wielu rzeczy naraz i oszczędzaniu czasu. Cenią nowoczesne technologie, które pozwalają im ten czas oszczędzić lub lepiej wykorzystać.

Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Colliers w tej chwili znacznie zmieniają się preferencje społeczeństwa dotyczące zakupów żywnościowych. Badania wskazują, że dla 40 proc. Klientów bardzo istotnym elementem wyboru miejsca zakupu jest jakość produktu. Dla 54 proc. Ankietowanych istotna była lokalizacja sklepu a dla 59 procent – cena.

Elita kupuje żywność w sieci

– Jeszcze niedawno kluczowa dla odbiorców była lokalizacja. Jedzenie musiało być do kupienia wygodnie i blisko. Teraz najważniejszym czynnikiem jest cena – komentuje Anna Dyjas-Pokorska – Nie ma więc nic dziwnego w rosnącej popularności e-commerce. Ceny w internecie są statystycznie niższe. Jest to także bardzo wygodna i szybka forma zakupów, bo nie trzeba tracić czasu na dojazd do galerii i chodzenie po sklepach.

Mimo rosnącej popularności zakupów żywnościowych w internecie, jest to wciąż domena early adopters.

-Sama byłam zdziwiona, że spośród kupujących jedzenie w internecie 57 proc. Ma wyższe wykształcenie. Najczęściej ci ludzie mieszkają w dużych miastach i zajmują albo kierownicze stanowiska, albo wykonują wolny zawód. Są to więc raczej elity swoich środowisk – podsumowuje Anna Dyjas-Pokorska.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn