SCF: centra handlowe muszą się zaprzyjaźnić z internetem

handel-personalizacja-microsoft

Remodelling jest stałym procesem, w którym należy brać pod uwagę stałe i zmienne czynniki. Jednym z nich jest technologia – mówiła w trakcie panelu dyskusyjnego na Shopping Center Forum Anna Duchnowska, prezes polskiego biura Invesco Real Estates.

Panel dyskusyjny otworzyło case study remodellingu Galerii Kazimierz. Ekspertka wskazała, że obiekt był o tyle trudny w modernizacji, że częściowo znajduje się pod opieką konserwatora zabytków i wszelkie zmiany oraz rozbudowa są z tego powodu znacznie utrudnione.

Nowa siła zmiennych czynników

– Zazwyczaj inwestor pierwsze, co chce zrobić, to rozbudować galerię handlową. W tym przypadku musieliśmy postawić na bardziej zmienne czynniki, takie jak wartość jaką oferuje lokalnej społeczności oraz jej miejsce w niej – mówiła Anna Duchnowska – Z tego względu musieliśmy postawić na działania wizerunkowe. Zatrudniliśmy ambasadora marki i organizowaliśmy wiele akcji CSR.

Podkreśliła także rolę, jaką w remodellingu centrum handlowego odgrywają nowoczesne technologie.

– Duże ekrany to dla nas duże ułatwienie, pozwalają wyświetlać rozmaitą treść, przede wszystkim reklamową. Zainstalowaliśmy także interaktywne wyświetlacze w sufitach, które zmieniają się w zależności od pozycji użytkownika znajdującego się pod nimi.

Panel dyskusyjny dotyczył przede wszystkim szukania wartości dodanej, którą developer może zaoferować klientom centrum i najemcom.

– Wiele Polskich centrów handlowych zatrzymało się w latach 90-tych, czerpią doświadczenia z formuły bazaru – mówił w trakcie panelu dyskusyjnego Piotr Zieliński, pełnomocnik zarządu ds. centrów handlowych z firmy Rossman – Klienci wcale nie mają ochoty lawirować między wyspami z kapciami i serkiem owczym.

Młodzi w centrach handlowych

Ważne także, by pojawiało się coraz więcej marek na rynku Europy Środkowej i Wschodniej – wskazywał Przemysław Wasiluk, Associate Director – Asset Services z CBRE – Właśnie o to należy w tej chwili najmocniej walczyć. Ważne jest także docieranie i wychowywanie młodych, dzisiaj nastoletnich klientów, którzy za kilka lat będą naszymi głównymi kupującymi.

Wskazał, że cały świat zmierza w tej chwili w stronę cyfryzacji i jest to jedyny kierunek, w którym centrum handlowe powinno się rozwijać.

Paneliści omawiali, między innymi, możliwości, jakie niosą ze sobą ekrany digital signage oraz technologie takie jak beacony i RFID, które mogą służyć do przygotowywania bardziej precyzyjnych komunikatów. Zdaniem zarządców centrów handlowych najemcy powinni współfinansować budowę nowej infrastruktury technologicznej. Najemcy stali na stanowisku, że nowoczesne rozwiązania służą przede wszystkim samym galeriom i budują ich konkurencyjność.

– Dostępne wifi czy aplikacje centrum handlowego, które ułatwiają poruszanie się po sklepie wiele pomagają w walce o młodych konsumentów – dodał Przemysław Wasiluk – Powinniśmy się zaprzyjaźnić z internetem. Nawet, jeśli wejdzie zakaz handlu w niedzielę, to klienci będą zamawiali towary przez internet, a dzięki click and collect odbiorą je w poniedziałek – podsumował.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn