Raport: dla 70 proc. klientów programy lojalnościowe są zbyt skomplikowane

Według raportu przygotowanego przez 3Cinteractive około 70 proc. konsumentów nie zapisuje się na programy lojalnościowe, bo proces zapisywania się jest zbyt pracochłonny, informuje mobilecommercedaily.com.

Jednocześnie niemal taki sam odsetek deklaruje, że chętnie by się zapisali, gdyby wystarczyło do tego, na przykład, jedynie odpowiedzenie na email lub SMS.

W raporcie 2017 Mobile Marketing Planning podsumowuje alokację budżetów marketingowych w nadchodzącym roku. Publikacja wskazuje, że w dziedzinie programów lojalnościowych będzie bardzo twarda konkurencja, a marketerzy, którzy nauczą się nimi posługiwać mogą w przyszłym roku zyskać gigantyczną przewagę nad konkurencją.

Lepszy klient lojalny

– Pozyskiwanie nowych klientów będzie oczywiście kluczowe dla funkcjonowania biznesu – wskazuje Margie Kupfer, wiceprezes ds. marketingu w 3Cinteractive – Jednak dbanie o już pozyskanych klientów powinno być priorytetem, gdyż dane wskazują, że jest to po prostu efektywniejsza metoda zarabiania pieniędzy.

Badania 3Cinteractive wskazują, że użytkownicy wykazują znacznie większe zainteresowanie mobilnymi programami lojalnościowymi, niż marki są w stanie zagospodarować.

Obecnie najpopularniejszymi metodami docierania do już pozyskanych klientów jest wysyłanie im kuponów – taktykę tę stosuje 55 proc. specjalistów od marketingu. Wśród największych barier dla stosowania bardziej zaawansowanych metod docierania do użytkowników marketerzy wymieniali przede wszystkim brak dostępu do zasobów IT. Była to przeszkoda dla 25 proc. ankietowanych.

Nie zgubić kuponu

Raport wskazał także, że 40 proc. już pozyskanych, lojalnych klientów, woli się komunikować z marką poprzez wiadomości SMS. W tej samej sondzie aplikacje mobilne i email uzyskały po 20 proc. wskazań.

– Zdarza się, że klienci idą do sklepu, ale ostatecznie nic nie kupują, bo zapomnieli swojego kuponu. Jeśli otrzymają taki bon zniżkowy w wiadomości SMS, takiego ryzyka nie ma – mówi Margie Kupfer – Bez telefonu już nikt nie wychodzi z domu, więc takiego ryzyka nie ma – podsumowuje.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.