TradeTracker wprowadza narzędzie do śledzenia ścieżki konwersji

Dzięki naszemu rozwiązaniu retailerzy i reklamodawcy mogą uzyskać wiedzę nie tylko na temat wydawcy, który bezpośrednio doprowadził do sprzedaży, ale też o inicjującym kontakt i wszystkich punktach styku z marką – mówi portalowi Evigo.pl Anna Gromańska, Publisher Director z firmy TradeTracker.

Rynek sieci afiliacyjnych jest zdominowany przez model atrybucji “last click”, przez co wydawcy wkładają wiele wysiłku w wygenerowanie ostatniego kliknięcia w ścieżce użytkownika do sprzedaży.

Obsesja ostatniego kliknięcia

– Jest to o tyle trudne, że większość ostatnich kliknięć przypada na działania retargetingowe – wskazuje Anna Gromańska – W efekcie niektórzy wydawcy rezygnowali ze współpracy, bo mimo publikowania atrakcyjnej treści dotyczącdej produktów, nie otrzymywali wynagrodzenia.

W ponad 95 proc. wszystkich transakcji afiliacyjnych zaangażowanych jest dwóch lub więcej wydawców promujących kampanię. Narzędzie Conversion Path Tracking stworzone przez TradeTracker dostarcza wydawcom wiedzę, która pozwoli im zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku i – w efekcie – obroty.

Narzędzie pozwoli także retailerom pozyskać dokładną wiedzę na temat ścieżek zakupowych użytkowników, wraz ze wszystkimi punktami styku z marką. Dzięki takiej wiedzy możliwe będzie nie tylko wynagradzanie serwisu, który doprowadził do konwersji, ale także tego, który inicjuje kontakty czy skutecznie w nich pośredniczy.

Optymalizacja na każdym etapie

– Klient często po raz pierwszy spotyka się z produktem na blogu lub w innym tego typu serwisie. Wchodzi później na stronę retailera, ale nie kupuje. Ogląda, zastanawia, się, następnie przegląda porównywarki cenowe, znowu trafia na stronę, w końcu kupuje dzięki targetowanemu mailingowi – tłumaczy Anna Gromańska – W obecnym modelu retailer nie posiada danych na temat roli blogerów czy porównywarek w całym procesie. Nasze narzędzie pozwala to zmienić, a pozyskana wiedza umożliwi optymalizację procesu na wszystkich etapach, a nie tylko samej konwersji.

W ramach sieci TradeTracker z marketingu afiliacyjnego korzystają takie sieci jak Praktiker, Wittchen, Monnari, Tatuum, Ali Express, BRW, Próchnik i Venezia.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn