UPS: dodatkowe usługi logistyczne budują przewagę konkurencyjną na rynku e-commerce

Firmy prowadzące handel detaliczny oczekują nie tylko terminowych dostaw z punktu A do punktu B. Dlatego oferujemy im wiele usług dodatkowych, chociażby takich jak możliwość wyboru sposobu dostawy ich przesyłki np. do lokalizacji UPS Access Point, zamiast do domu. Z kolei usługi zwrotne mogą pomóc firmom detalicznym przekształcić łańcuch dostaw z generatora kosztów, w przewagę konkurencyjną – pisze Norbert Kręcicki, Dyrektor Marketingu UPS Polska, wystawcy Omnichannel Retailing Forum.

Wiele przedsiębiorstw, a z całą pewnością większość firm zajmujących się handlem detalicznym, które poszukują partnera logistycznego, ma bardzo szeroki wybór. Jednak logistyka to coś więcej, niż tylko transport towarów. Inni przedstawiciele tej branży chcą stworzyć coś, co UPS już ma: zintegrowaną, globalną sieć transportową, wspieraną przez wspólną, nowoczesną platformę oraz doświadczonych i profesjonalnych pracowników.

Dostosować się do elastycznego klienta

W świecie łatwego i stałego dostępu do sieci internetowej oraz oraz szaleńczego tempa zmian technologicznych, zarówno dla konsumentów, jak i detalistów, narodził się „elastyczny klient”. Zmienia on kanały i urządzenia tak, aby jak najlepiej dopasować je do swoich potrzeb podczas zakupu produktów. Informacje i kontrola są najważniejsze, a przez to niezbędne dla sprzedawców, aby zaoferować niemal doskonałe usługi w każdym dostępnym kanale i na każdym urządzeniu.

Norbert Kręcicki, dyrektor marketingu UPS

Aby dowiedzieć się o tym, co napędza kupujących online UPS przygotował wraz z comScore raport UPS Pulse of the Online Shopper ™, który sprawdził co wpływa na konsumenta w trakcie procesu zakupów. Dodatkowo, by dopełnić obraz w najnowszym badaniu przeprowadzonym na zlecenie UPS wskazano problemy, na które napotykają sprzedawcy detaliczni podczas dostosowywania swojej działalności do potrzeb konsumentów internetowych. Ankieta UPS Pulse of the Omni-channel Retailer pokazuje, że aby utrzymać lub zwiększyć udział w rynku sprzedaży detalicznej, który jest coraz bardziej globalny i zdominowany przez podmioty międzynarodowe, trzeba wprowadzać innowacje.

Omnichannalowe rozwiązania logistyczne

Europejscy konsumenci nadal chętniej wybierają kanały internetowe. Europejski rynek e-commerce wzrósł w 2013 o 16,3 proc. i wyniósł 363,1 miliardów euro. Co muszą zrobić sprzedawcy Internetowi, aby przyciągnąć klientów na tym dużym i stale rosnącym rynku?

UPS odwołuje się do klientów pomagając im wdrożyć opcje omnichannel, których oczekują ich konsumenci. Tworzymy system wysyłki, który pozwala kupującym przemieszczać się między sklepami internetowymi a stacjonarnymi, dokonując wyborów i tworząc kombinacje, które dopasowane są do ich potrzeb.

Autorem tekstu jest Norbert Kręcicki, Dyrektor Marketingu UPS Polska. Całość zostanie opublikowana w najbliższym numerze Omnichannel Retailing Magazine. 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY