Podstawową funkcją udostępnionej aplikacji jest przygotowywanie list zakupów oraz dzielenie się nią z innymi użytkownikami, na przykład członkami rodziny lub znajomymi. Aplikacja daje także dostęp do bazy ponad 1000 przepisów kulinarnych.

Aplikacja poprowadzi do sklepu

W aplikacji znajduje się lista sklepów Kaufland, a na podstawie funkcji geolokalizacyjnych wskazywany jest najbliższy. Aplikacja może także doprowadzić użytkownika do tego sklepu dzięki nawigacji GPS.

–  Dodatkowo aplikacja zawiera wyszukiwarkę marketów oraz funkcję Feedback. Dzięki tej ostatniej nasi Klienci mogą przesłać wszelkie sugestie i komentarze bezpośrednio do Centrum Obsługi Klienta. Jeśli życzą sobie odpowiedzi na swoje komentarze, to potrzebne są nam do tego takie dane jak adres e-mail. W tej chwili nie planujemy uruchomienia transakcji w aplikacji – mówi portalowi Evigo.pl Daniel Szabaciuk z pionu reklamy firmy Kaufland.

Oprócz lokalizacji sklepu aplikacja pozwala także dostępność dodatkowych usług w markecie, takich jak piekarnia czy bar. Aplikacja jest dostępna na systemy mobilne Android oraz iOS. Sieć nie udostępniła swojej aplikacji na platformę Windows. Aplikację w wersji na platformę Android pobrano już ponad 100 tys. razy. Aplikacja została wdrożona i zaprojektowana przez Kaufland.

Klienci lubią listy zakupów

Z badań przeprowadzonych przez InStore Media wynika, że niemal 50 proc. klientów polskich sieci spożywczych przygotowuje sobie listę zakupów. Mimo to w czterech przypadkach na pięć ostateczny wybór jest dokonywany bezpośrednio przed półką z towarem.

Według badań 78 proc. klientów podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu dopiero w punkcie sprzedaży. Około 70 proc. z nich deklaruje, że ma wstępnie wybranych kilka marek szukanych produktów, zaś pozostałe 30 proc. idzie na zakupy nie mając takich preferencji – jednak w przypadku obu grup ostateczna decyzja zapada przed półką z towarem.