Empik w nowym formacie. User Experience na pierwszym planie

Innowacyjny, intuicyjny i pełen inspiracji – tak ma prezentować się nowy salon Empik, który we wrześniu zostanie otwarty w stołecznej Galerii Mokotów. To kolejny krok tej marki w kierunku modelu omnichannel.

W odpowiedzi na potrzeby klientów, Empik wprowadza rozwiązania, które na pierwszym planie stawiają User Experience. – Docelowo metamorfozę przejdzie 30 największych sklepów, a każdy nowo otwarty Empik będzie tworzony w tej koncepcji. W mniejszych, istniejących lokalach zostaną wprowadzone kluczowe elementy projektu – podkreśla Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku.

Wirtualny księgarz, darmowa dostawa do salonu

Do najważniejszych nowości należy interaktywne urządzenie multimedialne, które funkcjonuje jak personalny doradca każdego klienta. Ten wirtualny księgarz kompleksowo wyszukuje produkty, a następnie wyświetla mapę ze wskazówkami, jak do nich trafić. Jeśli danej pozycji nie ma akurat na półce – pokazuje inne salony, w których jest dostępna, a także umożliwia złożenie zamówienia z bezpłatną dostawą do Empiku.

A co z tymi, którzy chcieliby kupić prezent i nie mają pomysłu, szukają porady i inspiracji? Dla nich aplikacja również znajdzie rozwiązanie. Określamy kogo i z jakiej okazji obdarowujemy. Następnie wybieramy zainteresowania, a nawet ulubione marki osoby, której chcemy coś kupić i otrzymujemy gotowe pomysły w różnych kategoriach cenowych. Dodatkowo na dużych ekranach w centrum sklepu będą prezentowane aktualności ze świata kultury i rozrywki: selekcja najważniejszych i najciekawszych propozycji, na które warto zwrócić uwagę.

18 lat sprzedaży online

Poza unowocześnianiem tradycyjnej sieci sprzedaży, Empik od wielu lat rozwija także sprzedaż online. Empik.com oferuje swoim klientom ponad 350 tysięcy produktów z 13 kategorii, co czyni go jednym z największych sklepów internetowych w Polsce. Dotychczas za jego pośrednictwem zrealizowano blisko 15 milionów transakcji, a w zeszłym roku połowa zakupów była dokonana z urządzeń mobilnych.

Przez 18 lat sklep odnotował łącznie 3,3 miliardy odsłon, 503 miliony wizyt i 15 milionów transakcji. Dynamikę rozwoju empik.com obrazują dane z ostatnich 12 miesięcy: liczba odsłon wyniosła 584 miliony, wizyt – 97 milionów i transakcji – ponad 3 miliony. Takie wyniki to zasługa nowych rozwiązań, które miały swój debiut w ubiegłych miesiącach. Najważniejsze z nich to program lojalnościowy Mój Empik i rozwiązanie „One Click Buy”, zezwalające na dodanie karty płatniczej do konta klienta, by kolejne zakupy finalizować jednym kliknięciem. Istotne było również wprowadzenie aplikacji mobilnej.

– Jedna trzecia klientów skorzystała mobilnie z empik.com w tym roku, dlatego otwarcie się na wielokanałowość było naturalnym kierunkiem rozwoju sklepu – mówi Szymon Bujalski, Dyrektor E-commerce Empiku. – Obok programu Mój Empik, który nasi klienci zdążyli już polubić, uruchomiliśmy nową aplikację mobilną Empik, umożliwiającą przeglądanie oferty produktowej sklepu oraz wygodne zakupy mobilne. Aplikacja funkcjonuje także w trybie offline i zezwala na wyszukanie najbliższego salonu Empik i sprawdzenie lokalizacji produktu w salonie.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.