ZTM rozszerza możliwość zakupu biletów przez aplikację mobilną. Szuka nowych operatorów

Już obecnie pasażerowie w Warszawie mogą kupić bilety komunikacji miejskiej nie tylko w kiosku, u kierowcy czy w biletomacie, ale również za pośrednictwem swoich smartfonów. Wkrótce ta opcja ma się stać jeszcze bardziej dostępna i powszechna.

“W dobie nieustannego rozwoju technologii, zwiększania zasięgu sieci komórkowych oraz liczby użytkowników smartfonów, chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i rozszerzyć możliwości zakupu biletów ZTM poprzez aplikacje mobilne” – czytamy w komunikacie opublikowanym przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.

– Taka możliwość już istnieje. Obecnie usługę świadczy trzech operatorów. Teraz chcemy dopuścić kolejnych operatorów do rynku. Określiliśmy precyzyjnie wymagania, jakie muszą spełniać firmy, które nawiążą z nami współpracę – tłumaczy w rozmowie z redakcją Evigo.pl Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM Warszawa.

Obecnie kupno biletu przez smartfona umożliwia trzech operatorów: moBILET, skycash i mPAY.

Dwa systemy operacyjne i dwie metody płatności

Specjaliści ZTM przeanalizowali rynek oraz potrzeby pasażerów w tym zakresie. Na tej podstawie opracowane zostały wymagania, jakie powinna spełniać przyjazna i wygodna w użyciu aplikacja mobilna do sprzedaży biletów komunikacji miejskiej. Chodzi m.in. o to, żeby aplikacja dostępna była na co najmniej dwa systemy operacyjne, np. Android i iOS. Musi umożliwiać również co najmniej dwa sposoby zasilenia finansowego, np. przelew oraz kartę płatniczą i kredytową. Aplikacja musi spełniać również określone wymogi bezpieczeństwa.

Za pomocą nowej aplikacji pasażerowie będą mogli kupić bilety jednorazowe, czasowe i krótkookresowe. „Prowizja należna dla operatora za świadczenie usługi sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w systemie telefonicznym przekazywana będzie w terminie 21 dni od dnia wystawienia faktury VAT przez ZTM. Wysokość prowizji nie może przekroczyć 3,8 proc. ceny jednostkowej biletu” – informuje ZTM.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.