Gemius: Polacy chętniej kupują odzież w internecie

Według raportu firmy Gemius polscy konsumenci wydają w internecie na odzież i dodatki średnio 83 zł miesięcznie, o 8 zł więcej niż w zeszłym roku.

Jednocześnie badani zadeklarowali, że 8 złotych mniej wydadzą na urządzenia mobilne niż w zeszłym roku.

Kobiety kupują odzież, mężczyźni AGD

Badanie podzieliło polskich konsumentów według płci. Kobiety średnio wydają więcej na odzież, kulturę oraz obuwie. Mężczyźni kupują więcej sprzętu elektronicznego.

Przeciętnie polska kobieta wydaje na ubrania i dodatki w internecie 89 złotych. Mężczyzna na te cele wydaje 74 złote. Na podobnym poziomie kształtują się wydatki na obuwie. Kobiety średnio wydają na buty 82 złote miesięcznie, podczas gdy mężczyźni przeznaczają na ten cel 67 złotych.

Kobiety wydają także więcej na ksiązki, płyty i filmy. Przeciętnie przeznaczają na ten cel 41 złotych miesięcznie. Mężczyźni z kolei wydają na ten cel 33 złote w miesiącu.

Typowy klient-mężczyzna wydaje online na sprzęty RTV i AGD średnio 117 złotych w miesiącu. W przypadku kobiet wydatki te kształtują się na poziomie 79 zł miesięcznie. Jest to mniej, niż wydają na obuwie czy odzież i dodatki. Na poziomie 79 złotych kształtują się także wydatki internetowe kobiet na urządzenia mobilne. Mężczyźni na tę kategorię wydają średnio 100 złotych miesięcznie.

Polacy przenoszą się do sieci

Raport dostarczył także innych interesujących danych. Według informacji zebranych przez firmę Gemius klienci z wykształceniem poniżej średniego wydają nawet 121 zł miesięcznie na odzież i akcesoria. W grupie 15-24 lata wydatki na urządzenia mobilne mogą sięgać nawet 170 zł rocznie.

Wzrost wydatków Polaków w internecie jest zupełnie naturalny, a powodów jest kilka. ─ mówi Marek Molicki, manager regionalny Gemiusa. ─ E-commerce jest coraz bardziej powszechną i naturalną metodą robienia zakupów. Z jednej strony mamy większe zaufanie zarówno do sklepów jak i systemów płatności, z drugiej dla wielu Polaków taka forma zakupów jest najwygodniejsza i pozwala oszczędzać czas, a nierzadko również pieniądze. Zakładam, że spora grupa konsumentów kupuje dokładnie to samo i za tyle samo co wcześniej, różnica jest taka, że nie robią tego teraz w sklepach tradycyjnych tylko w internetowych – podsumowuje.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.