recman shop concept

O sposobach wykorzystania kanału e-commerce do zwiększania liczby klientów w salonach stacjonarnych opowiada Wojciech Tulwin, dyrektor ds. marketingu i PR sieci Recman, polskiej marki odzieży męskiej.

W jaki sposób wykorzystują Państwo e-commerce do rozwoju marki?

– E-commerce jest dla nas nie tylko kolejnym kanałem sprzedaży, ale również wizytówką i sposobem na zaprezentowanie się z jak najlepszej strony, zarówno dotychczasowym, jak i nowym klientom.

Na Recman.pl prezentujemy najnowszą kolekcję z wygodną możliwością zakupu całych stylizacji. Regularnie przeprowadzamy akcje promocyjne, kampanie Google Adwords. Jesteśmy obecni w sieciach afiliacyjnych, na blogach i portalach modowych. Dzięki e-commerce możemy dotrzeć do odbiorców poprzez komunikację mailową, a także za pomocą infolinii, która od kilku miesięcy służy nie tylko obsłudze zamówień online, ale umożliwia kontakt w każdej sprawie związanej z marką Recman. Klientom, którzy są zainteresowani zakupem przez internet przedstawiamy korzyści związane z wyborem naszej marki, takie jak: 30 dni na zwrot, darmowe odbiory zamówień w salonach oraz wysyłka w 24h.

Jaką w takim razie część sprzedaży realizujecie Państwo za pośrednictwem sklepu internetowego?

– W związku z dobrze rozwiniętą siecią salonów stacjonarnych w całej Polsce sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego stanowi niewielką część łącznych obrotów firmy. Warto dodać, że sklep online w nowej odsłonie działa dopiero od kilku miesięcy. Spodziewamy się jednak stabilnego wzrostu udziału e-commerce w całkowitej sprzedaży marki Recman, przede wszystkim za sprawą licznych kampanii online.

Czy sklep internetowy pozwala budować bazę danych klientów?

– E-commerce jest bardzo dobrym sposobem na budowanie bazy klientów. Za pomocą ofert specjalnych zachęcamy użytkowników do rejestracji w naszym sklepie oraz do subskrypcji newslettera. Nie promujemy jedynie sprzedaży w internecie, ale zapraszamy klientów do stacjonarnych salonów Recman. Doskonałym przykładem może być tutaj możliwość odbioru paczki z zamówieniem online w salonie stacjonarnym, czy przymierzenia towaru po jego wcześniejszej rezerwacji online.

Za pomocą infolinii udzielamy informacji zarówno dotyczących naszej oferty w internecie, jak i tej dostępnej w poszczególnych punktach sprzedaży w całej Polsce. Dbamy o to, aby doświadczenia zakupowe klientów były na równie wysokim poziomie niezależnie od kanału sprzedaży, stąd jednolita polityka cenowa, wspólna baza danych oraz możliwość skorzystania z karty lojalnościowej zarówno w salonie, jak i przy zakupach dokonywanych online. Wszystkie te działania służą budowaniu spójnego wizerunku marki na rynku.