Facebook udostępnia narzędzie analityczne dla botów

Udostępnienie narzędzi analitycznych do chatbotów na Facebooka świadczy, że portal chce zwiększać rolę tej usługi w swojej ofercie dla biznesu.

Już w tej chwili ponad miliard ludzi na całym świecie korzysta z Messengera, komunikatora oferowanego przez Facebook. Jest to także jeden z popularniejszych środków komunikacji poprzez telefony komórkowe.

Nowe narzędzie marketerów

Poprzez narzędzie analityczne udostępniane wraz z chatbotem na Facebooku wyliczyć będzie można odsetek ludzi, którzy dokonują zakupu w stosunku do tych, którzy po prostu rozmawiają z chatbotem poprzez tę platformę. Możliwe będzie także uzyskanie informacji na temat płci, wieku oraz średnich zarobków ludzi, którzy najchętniej kupują w tym kanale, aby skuteczniej dotrzeć do nich z reklamami w przyszłości.

Takie precyzyjne wybieranie odbiorców pozwoli, z jednej strony, precyzyjnie wybrać grupę docelową, a z drugiej, będzie dalej napędzał popularność reklam na Facebooku.

– Chcemy zaoferować narzędzia, które pozwolą nam w pełni zrozumieć podróż zakupową klientów. Jeśli klient nie zaloguje się w systemie, marketerzy nie wiedzą o nim nic – wskazuje Josh Twist, Analytics for Apps product manager z Facebooka – Jednak na Facebooku zalogowani są wszyscy, i dzięki tym danym można tworzyć znacznie dokładniejsze ścieżki zakupowe.

Rola chatbotów w obsłudze klienta cały czas rośnie. W Polsce po to rozwiązanie sięgnęła sieć Multikino.

Chatbot w kinie

MultikinoBot działa w obrębie Facebook Messengera. Prowadzi konwersację z użytkownikami pozwalając wyszukać seans, obejrzeć zwiastun, a niezdecydowanym poleca najlepsze filmy. To część nowego ruchu zwanego „chat commerce” prowadzonego głównie przez boty.

Chatbot Multikina to pierwszy tego typu projekt w Polsce oraz pierwszy kinowy bot w Europie. Dzięki konwersacji obsługuje on cały proces zamówienia biletów w sposób zbliżony do tego przy kasie kinowej.

MultikinoBota można zapytać o konkretny gatunek filmowy, o seanse wyświetlane w wybrany dzień, o konkretny tytuł lub produkcję, którą polecają inni kinomani. Aby bot mógł podać interesujący rozmówcę repertuar wystarczy na Messengerze napisać: Chcę obejrzeć dzisiaj komedię. To wszystko ma na celu ograniczenie czasu, potrzebnego do zamówienia biletów.

– Stale obserwujemy naszych najmłodszych klientów, którzy stanowią ponad połowę widzów sieci Multikino oraz trendy, za którymi podążają. Obecnie młodzież bardzo chętnie korzysta z wiadomości i chatów. Messenger pozwala naszym konsumentom przeprowadzać transakcje i uzyskać informacje, tam gdzie spędzają najwięcej czasu. MultikinoBot, jako nowa forma zakupu lub rezerwacji biletów jest kolejnym przykładem, tego, jak ułatwiamy naszym klientom obejrzenie wybranego seansu w sali kinowej. – mówi Wojciech Szymczyk, Kierownik e-commerce Multikina.

Testy bota na profilu MultkinoBot trwać będą od trzech do czterech miesięcy. Ten okres jest niezbędny, aby sprawdzić zachowanie bota w interakcji z naszymi klientami. Po tym czasie planujemy przenieść bota na nasz fanpage Multikino Polska, gdzie mamy ponad 753 tysiące fanów. – wyjaśnia Szymczyk.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl