Wiele funkcji w jednym miejscu. Fabryka Norblina z nowoczesną przestrzenią miejską

Koncepcja wielofunkcyjnego projektu ArtN, powstającego na terenie dawnej Fabryki Norblina w Warszawie, jest doskonałym przykładem place makingu, czyli tworzenia nowoczesnej przestrzeni miejskiej i skupiania wokół niej społeczności, dlatego obiektowi przyświeca hasło „Make stories not stores”. To miejsce w którym inwestor – Grupa Capital Park – chce połączyć sztukę z kulturą i zakupami.

Wielofunkcyjny projekt ArtN daleki jest od postrzegania go jako zwykłego miejsca zakupów. Będzie to obiekt mający na celu integrację zarówno osób przyjeżdżających tu do pracy, jak i okolicznych mieszkańców. Zamknięte dotychczas 2 ha w centrum miasta staną się otwartą przestrzenią publiczną, dostępną ze wszystkich stron, z częścią dedykowaną lokalom gastronomicznym, działającym 24 godziny na dobę. Koncepcję przestrzeni handlowo-usługowo-kulturalnej dawnej Fabryki Norblina stworzy siedem stref: Taste&Experience, Flagship&Concept Stores, Slow Retail, Hi-Tech, Leisure&Hoby, Health&Wellness oraz Convenience. Głównym założeniem projektu ArtN jest odejście od klasycznego myślenia o obiekcie handlowym – tu proporcje są odwrócone. Nie będzie to tradycyjne centrum handlowe, w którym hipermarket i sieciowe marki są głównymi generatorami ruchu.

W ArtN to właśnie funkcje uzupełniające będą przyciągać klientów i stanowić będą one o dynamice i atrakcyjności tego miejsca –  zabytkowe budynki i maszyny stanowiące bezpłatne, interaktywne muzeum oraz szeroka oferta gastronomiczna na ponad 3 tys. mkw. Dzięki temu obiekt od początku rozpoczęcia komercjalizacji przyciąga nietypowe marki i autorskie koncepty, czego dowodem są podpisane już umowy najmu. W ArtN znajdzie się m.in. Sportowy Dom Towarowy wzbogacony o strefę sportowych doświadczeń i testowania produktów dzięki nowoczesnym technologiom, marki slow, których produkty są często ręcznie tworzone i personalizowane, takie jak Orska czy Perfumeria Quality oraz przestrzeń dla projektantów mody i restauracji bardziej typowych dla ulic handlowych, aniżeli galerii. W jednej z zabytkowych hal będzie mieścił się ekologiczny BioBazar ze zdrową żywnością, który od kilku lat działa na terenie dawnej Fabryki Norblina i cieszy się niesłabnącą popularnością nie tylko wśród mieszkańców Warszawy.

Dynamicznie rozwijająca się Wola zmienia się w nowe centrum biznesowe, a liczni pracownicy nowo powstających w okolicy biurowców będą przyszłymi klientami ArtN. Bogata propozycja gastronomiczna oraz szeroka oferta sklepów i usług codziennej potrzeby dostosowane będą zarówno do oczekiwań białych kołnierzyków, jak również okolicznych mieszkańców. Przyjazny charakter obiektu, zachowanie układu urbanistycznego dawnej fabryki i stworzone w ten sposób uliczki będą ciekawą alternatywną dla zamkniętych obiektów handlowych. Przede wszystkim będzie tu można spędzać czas z rodziną czy znajomymi z możliwością korzystania z oferty kulturalnej i artystycznej.

Sukces Royal Wilanów, jednej z inwestycji Capital Park pokazuje, że jest to możliwe. Kompleksowe podejście do projektowania, stworzenie publicznej, otwartej przestrzeni bez konieczności korzystania z oferty komercyjnej obiektu spotyka się z pozytywnym odbiorem zarówno klientów, jak i okolicznych mieszkańców. Royal Wilanów zajęło trzecie miejsce w kategorii Przestrzeń Publiczna Roku w konkursie Eurobuild Awards w Architekturze. Ponadto Royal Wilanów nominowany jest do Nagrody Architektonicznej Prezydenta m.st. Warszawy w kategorii architektura użyteczności publicznej – obiekt komercyjny.

Celem właściciela terenu dawnej fabryki Norblina w Warszawie przy ul. Żelaznej 51/53, jest rewitalizacja nieruchomości na podstawie projektu stworzonego przez pracownię PRC Architekci.

Na terenie dawnej fabryki Norblina powstanie ponad 64 tys. mkw. powierzchni biurowo-usługowo-handlowo-kulturalnej. Parking znajdzie się na czterech kondygnacjach podziemnych.

Grupa Capital Park jest doświadczonym i aktywnym inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości w Polsce od ponad dziesięciu lat, specjalizującym się w wyszukiwaniu i wykorzystywaniu okazji rynkowych (ang. opportunistic investor). Głównym przedmiotem działalności Grupy jest nabywanie nieruchomości ze znacznym potencjałem budowy wartości, np. poprzez zmianę warunków zagospodarowania przestrzennego lub uzyskanie pozwolenia na budowę, budowę nowych lub przebudowę istniejących obiektów, lub poprawę zarządzania istniejącymi budynkami.

Capital Park osiąga dochody z najmu oraz ze sprzedaży nieruchomości lub produktów inwestycyjnych opartych na nieruchomościach. Grupa aktywnie poszukuje możliwości zakupu nowych projektów nieruchomościowych oraz nowych źródeł dochodów i wzrostu wartości w obszarach rynku charakteryzujących się dużym potencjałem rozwoju. Od rozpoczęcia działalności w 2003 roku Grupa przeprowadziła ok. 100 transakcji inwestycyjnych i zarządza portfelem nieruchomości obejmującym 75 projektów o łącznej powierzchni wynajmu brutto ok. 250 tys. mkw., zlokalizowanych w 37 miastach. Spośród tych projektów 39 nieruchomości handlowych typu high-street znajduje się w strukturze nowo utworzonego, innowacyjnego na polskim rynku Real Estate Income Assets FIZ AN, którym Grupa aktywnie zarządza i w którym posiada 15-proc. udział.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl