Natura: kanał internetowy uzupełnia handel offline

Natura-drogerie

Największe polskie sieci handlowe, w tym Natura – jedna z największych sieci drogeryjnych w Polsce, włączają e-sklepy do swojej strategii biznesowej i coraz bardziej doceniają potencjał nowych technologii w dalszym rozwoju. Synergia działalności kanałów online i offline pozytywnie wpływa na osiągane wyniki finansowe i zwiększa spektrum możliwości prowadzonych działań marketingowych.

Natura stawia na rozwój sieci sprzedaży i e-commerce. 15 grudnia otworzy swój nowy salon w Sandomierzu. Wcześniej, 18 listopada, powiększyła sieć sprzedaży o lokalizację w Świnoujściu.

 W 2017 roku planujemy utrzymać dynamiczne tempo rozwoju. Planujemy dalsze zmiany w wybranych drogeriach pod kątem przystosowania ich do nowej identyfikacji wizualnej i aranżacji przestrzeni. Z pewnością przełoży się to na większy komfort robienia zakupów, a dzięki temu także na większą popularność naszych drogerii. Zamierzamy także w dalszym ciągu powiększać istniejącą sieć drogerii. Przygotowaliśmy intensywny rozwój kategorii i marek spełniając potrzeby naszych klientów. Zależy nam na zapewnieniu oferty w wysokiej jakości i konkurencyjnej cenie, tak aby dotrzeć do szerokiego grona klientów – mówi dla Retailnet.pl Grzegorz Maniecki, wiceprezes zarządu Natura sp. z o.o. ds. Commercial.

Rozwój e-commerce

Sprzedaż wielokanałowa jest szansą na zwiększenie sprzedaży i jednocześnie dużym wyzwaniem logistyczno-technicznym, aby umożliwić sprawny przepływ informacji między placówkami stacjonarnymi a sklepem internetowym i zapewnić synergię działania obu kanałów.

– Analizując trendy rynkowe mieliśmy świadomość coraz większego znaczenia internetowego kanału sprzedaży, dlatego w połowie 2015 roku zdecydowaliśmy się uruchomić drogerię internetową pod adresem www.drogerienatura.pl. Obecnie ponad 48% internautów w Polsce dokonuje zakupów internetowych, w kolejnych latach ta tendencja będzie rosnąć. Z każdym miesiącem obserwujemy coraz większe zainteresowanie e-drogerią, w dużym stopniu wśród ludzi młodych, którzy cenią sobie możliwość wykonania zakupów szybko, z dowolnego urządzenia – telefonu, tabletu, laptopa. Kanał internetowy w coraz większym stopniu będzie uzupełniał tradycyjny handel offline i wkrótce granica wiekowa osób robiących zakupy w internecie zacznie się zacierać – mówi Grzegorz Maniecki.

Skuteczna strategia

W obliczu dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce dobry sklep internetowy musi zdecydowanie wyróżniać się na tle konkurencji. Przejrzystość informacji o firmie i punktach odbioru zamówień, jasno określone zasady płatności, wysyłek i warunków zwrotów, a także łatwa dostępność regulaminu, podnoszą wiarygodność sklepu i budują zaufanie konsumenta. Wyraźnie widać także rosnący trend dotyczący dostarczania przesyłek do punktów odbioru w formie „Click&Collect”. We wszystkich tych czynnikach przewagę mają większe sieci drogeryjne, np. Natura, z blisko 300 placówkami stacjonarnymi w całym kraju i rozpoznawalną marką, która dzięki budowanemu przez ponad 20 lat działalności na polskim rynku wizerunkowi, zdobyła zaufanie konsumentów.

Przedsiębiorstwa muszą znajdować nowe sposoby dotarcia do konsumenta, aby skuteczniej o niego konkurować, budować więź i przywiązanie do marki, co może przełożyć się na zwiększenie konwersji sprzedaży. Firmy świadome trendów branży e-commerce, w tym drogerie internetowe, powinny przygotować odpowiednią strategię marketingową opartą na dogłębnym poznaniu potrzeb klientów. Duże znaczenie ma komunikacja za pośrednictwem kanałów w mediach społecznościowych czy specjalne programy lojalnościowe, jak uruchomiony niedawno Klub Natura. W ramach programu, klienci drogerii mogą korzystać z atrakcyjnych rabatów i ofert specjalnych zarówno  w drogeriach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym.

Natura to jedna z największych sieci drogeryjnych na polskim rynku. W asortymencie drogierii znajdują się kosmetyki wiodących marek oraz liczne marki własne. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl