Drogerie Natura: sprzedaż omnichannel wyzwaniem logistyczno-technicznym

 

Natura, jedna z największych sieci drogeryjnych w Polsce, włączyła e-sklep do swojej strategii biznesowej i coraz bardziej docenia potencjał nowych technologii w dalszym rozwoju. Synergia działalności kanałów online i offline pozytywnie wpływa na osiągane wyniki finansowe i zwiększa spektrum możliwości prowadzonych działań marketingowych.

Sprzedaż wielokanałowa jest szansą na zwiększenie sprzedaży i jednocześnie dużym wyzwaniem logistyczno-technicznym, aby umożliwić sprawny przepływ informacji między placówkami stacjonarnymi a sklepem internetowym i zapewnić synergię działania obu kanałów.

– Analizując trendy rynkowe mieliśmy świadomość coraz większego znaczenia internetowego kanału sprzedaży, dlatego w połowie 2015 roku zdecydowaliśmy się uruchomić drogerię internetową pod adresem www.drogerienatura.pl. Obecnie ponad 48 proc. internautów w Polsce dokonuje zakupów internetowych, w kolejnych latach ta tendencja będzie rosnąć. Z każdym miesiącem obserwujemy coraz większe zainteresowanie e-drogerią, w dużym stopniu wśród ludzi młodych, którzy cenią sobie możliwość wykonania zakupów szybko, z dowolnego urządzenia – telefonu, tabletu, laptopa. Kanał internetowy w coraz większym stopniu będzie uzupełniał tradycyjny handel offline i wkrótce granica wiekowa osób robiących zakupy w internecie zacznie się zacierać – mówi Evigo.pl Grzegorz Maniecki, wiceprezes zarządu Natura sp. z o.o. ds. Commercial.

Click&Collect zyskuje na popularności

W obliczu dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce dobry sklep internetowy musi zdecydowanie wyróżniać się na tle konkurencji. Przejrzystość informacji o firmie i punktach odbioru zamówień, jasno określone zasady płatności, wysyłek i warunków zwrotów, a także łatwa dostępność regulaminu, podnoszą wiarygodność sklepu i budują zaufanie konsumenta. Wyraźnie widać także rosnący trend dotyczący dostarczania przesyłek do punktów odbioru w formie „Click&Collect”. We wszystkich tych czynnikach przewagę mają większe sieci drogeryjne, np. Natura, z blisko 300 placówkami stacjonarnymi w całym kraju i rozpoznawalną marką, która dzięki budowanemu przez ponad 20 lat działalności na polskim rynku wizerunkowi, zdobyła zaufanie konsumentów.

Przedsiębiorstwa muszą znajdować nowe sposoby dotarcia do konsumenta, aby skuteczniej o niego konkurować, budować więź i przywiązanie do marki, co może przełożyć się na zwiększenie konwersji sprzedaży. Firmy świadome trendów branży e-commerce, w tym drogerie internetowe, powinny przygotować odpowiednią strategię marketingową opartą na dogłębnym poznaniu potrzeb klientów. Duże znaczenie ma komunikacja za pośrednictwem kanałów w mediach społecznościowych czy specjalne programy lojalnościowe, jak uruchomiony niedawno Klub Natura. W ramach programu, klienci drogerii mogą korzystać z atrakcyjnych rabatów i ofert specjalnych zarówno  w drogeriach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl