Visa kupuje Cardinal Commerce, platformę zapobiegającą oszustwom w płatnościach

Oprogramowanie pozwala przeanalizować przy każdej transakcji ponad 400 zmiennych, które mogą świadczyć o trwającej próbie oszustwa.

Kwota transakcji nie została podana do publicznej wiadomości, informuje portal internetretailer.com.

Według oficjalnego komunikatu transakcja pozwoli przeprowadzać znacznie bezpieczniejsze, bezoporowe płatności zarówno poprzez przeglądarkę, jak i aplikację mobilną czy inne urządzenie umożliwiające opłatę.

Dokładne monitorowanie transakcji

– Dzięki pomocy w rozróżnieniu realnych transakcji oraz tych prowadzących do wyłudzeń będziemy w stanie znacznie poprawić zaufanie klientów do płatności elektronicznych – wskazuje Mark Nelsen, wiceprezes ds. zarządzania ryzykiem w Visa.

Obecnie firma Cardinal Commerce jest właścicielem 63 patentów, które pozwalają integrować dane z różnych źródeł. Zdaniem właścicieli firmy w wielu wypadkach jest duży rozdźwięk między informacjami, jakie posiada bank, a jakie posiada retailer. Dzięki technologii firmy Cardinal można połączyć te zestawy, a tym samym znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo, że konkretna płatność jest dokonywana przez właściwe podmioty.

400 zmiennych pod kontrolą

Przy każdej monitorowanej transakcji Cardinal obserwuje ponad 400 zmiennych, które mogą świadczyć o bezprawnym charakterze transakcji. W posiadaniu firmy jest w tej chwili 750 tys. numerów identyfikacyjnych różnych firm, które są wykorzystywane przez instytucje finansowe do identyfikowania poszczególnych podmiotów. Wraz z numerami identyfikującymi banki możliwe jest wyłapanie transakcji budzących wątpliwości.

Firma Cardinal Commerce była wykorzystywana w kanale mobilnym przez firmy z listy 1000 największych retailerów świata. Wśród nich wymienić można, między innymi, American Eagle oraz Urban Outfitters.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl