Gino Rossi: potencjał omnichannel jest ogromny

Sprzedaż spółek wchodzących w skład Grupy Gino Rossi, zarządzającej sieciami sprzedaży obuwia Gino Rossi i odzieży damskiej Simple Creative Products, wyniosła w listopadzie 2016 łącznie 23,4 mln zł i była wyższa w ujęciu rok do roku o 16 procent. Sprzedaż w Gino Rossi wyniosła 14,8 mln zł, co oznacza wzrost o 27 proc. rok do roku, a w Simple CP 8,6 mln zł, co oznacza wzrost o 1 proc. rok do roku. W okresie 1-3Q 2016 sprzedaż przez internet odpowiadała już za 9 proc. sprzedaży detalicznej marki Gino Rossi oraz 17 proc. marki Simple.

– Wdrożyliśmy omnichannel, czyli system integracji kanałów sprzedaży online i offline i coraz intensywniej go wykorzystujemy z bardzo dobrymi efektami. Dysponujemy bodaj najbardziej zaawansowanym tego typu narzędziem spośród firm działających w naszym segmencie rynku, co daje nam wyraźną przewagę konkurencyjną – komentują władze spółki.

Sklepy stacjonarne, online i mobile

Listopad był trzynastym z kolei miesiącem wzrostu marży w Gino Rossi. Marża detaliczna realizowana w salonach własnych (pełnocenowych i outletowych), prowadzonych w formacie franczyzy zarządzanej i sklepie internetowym, wyniosła w tym czasie dla tej marki 48,4 procent. W Simple CP było to 57,3 procent.

– W dzisiejszych czasach otwieranie kolejnych sklepów stacjonarnych nie jest receptą na rozwój biznesu. Szczególnie w naszym przypadku – nasza sieć stacjonarna jest dojrzała, jesteśmy obecni we wszystkich lokalizacjach w Polsce, w których trzeba być. Oczywiście wprowadzamy jeszcze pewne optymalizacje – np. powiększamy wybrane salony, zmieniamy na lepsze lokale w ramach tego samego centrum handlowego, jeśli nadarza się ku temu okazja. Śledzimy też oczywiście rynek pod kątem nowobudowanych lokalizacji handlowych, ale mocno selektywnie. Zależy nam na tym, żeby kanał stacjonarny wzajemnie uzupełniał się z segmentem internetowym i mobilnym, którego popularność szybko rośnie. Nieustannie rozwijamy nasz omnichannel, badając jego możliwości – potencjał tego narzędzia jest naszym zdaniem ogromny – mówi Tomasz Malicki.

Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Własna sieć sprzedaży Gino Rossi obejmuje około 90 salonów w Polsce i za granicą (Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja). Simple Creative Products to marka luksusowej odzieży damskiej. Sieć sprzedaży Simple CP obejmuje około 60 salonów własnych w Polsce i za granicą. Sprzedaż Gino Rossi i Simple CP prowadzona jest także w sklepach internetowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.