Amazon otworzył sklep spożywczy bez kas

Gigant internetowy testuje w Seattle sklep spożywczy, w którym kupujący po prostu biorą towar z półek i wychodzą, bez przechodzenia przez kasy.

Aby zrobić zakupy w sklepie, należy włączyć telefon i przyłożyć go do specjalnego tagu, który aktywuje aplikację oraz pozwala się połączyć z kontem Amazon Prime. Usługa o nazwie Amazon Go następnie sprawdza, jakie przedmioty użytkownik wziął do koszyka jednocześnie dodając je do wirtualnego koszyka w sklepie Amazon. Jeśli klient rozmyśli się i odłoży produkt, również jest on usuwany z koszyka w sklepie internetowym.

Po wyjściu użytkownika ze sklepu obciążane jest jego konto w sklepie internetowym. Dzięki temu nie ma potrzeby stania w kolejce w kasie.

Od 2017 otwarte dla wszystkich

Amazon rozpoczął pracę nad nową usługą w 2012 roku. W tej chwili dostęp do sklepu mają jedynie pracownicy firmy. Sklep będzie powszechnie dostępny na początku 2017 roku, informuje USA Today.

Internetowy gigant coraz odważniej działa w retailu offline. Do końca 2018 roku Amazon otworzy 20 stacjonarnych sklepów spożywczych. Jeśli efekty programu pilotażowego będą obiecujące, w latach 2020-2030 ma zostać otwartych nawet 2 tys. kolejnych sklepów pod marką Amazon Fresh.

W trakcie pilotażu przetestowane będą dwie wersje sklepu. Dziesięć placówek będzie działało wyłącznie w modelu click and collect, gdzie klienci Amazon będą mogli odbierać zakupy zamówione przez sieć. Kolejne 10 będzie działało w modelu tradycyjnego sklepu, gdzie klienci będą mogli dotknąć towaru przed zakupem. W zależności od wyników sklepów, firma wybierze skuteczniejszy model, informuje Business Insider.

Amazon schodzi offline

Sklepy stacjonarne zaczynają grać coraz ważniejszą rolę w modelu biznesowym Amazona, który stara się wyjść poza swój wyłącznie internetowy model działania. Oprócz sklepów spożywczych Amazon otwiera także stacjonarne księganie oraz wyspy w wybranych centrach handlowych.

Amazon wchodzi w wysoce konkurencyjny segment stacjonarnych sklepów spożywczych przede wszystkim ze względu niespodziewanie powolnego rozwoju Amazon Fresh. Obecnie usługa jest dostępna w 17 miastach w USA oraz w Londynie, choć uruchomiono ją już w 2007 roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.