Galeria Raj konsekwentnie realizuje przyjętą strategię rozwoju

– Po 17 latach Galeria Raj w Dębicy skomercjalizowana jest na poziomie 100 proc. Zoptymalizowaliśmy wybór sklepów w taki sposób, by uzyskać maksymalną komplementarność asortymentu i usług – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Joanna Bujak, dyrektor zarządzająca, IVS Grupa Sp. z o.o.

W październiku Galeria Raj obchodziła 17 urodziny. Czy miano najdłużej działającego obiektu handlowego w regionie to dla Państwa zaleta?

Zdecydowanie tak. Galeria Raj łączy ze sobą tradycję i nowoczesność. Z biegiem czasu nauczyliśmy się błyskawicznie reagować na potrzeby mieszkańców Dębicy. Obiekt od czasu otwarcia w 1999 roku był kilkukrotnie rozbudowywany i przystosowywany do zmieniających się potrzeb klientów i dynamicznych przemian rynku. Kiedy obserwujemy najnowsze trendy, zawsze staramy się być o jeden pomysł do przodu, by zapewnić klientom oraz najemcom najwyższą jakość usług.

Czyli możemy śmiało stwierdzić, że obiekt ciągle ewoluuje?

Oczywiście – konsekwentnie realizujemy przyjętą przez nas strategię rozwoju. Jej istotą są działania rekomercjalizacyjne, które wpływają na pozyskiwanie nowych najemców. Odświeżona i poszerzona oferta bezpośrednio wiąże się ze wzrostem wskaźnika odwiedzalności Galerii Raj, który w trzech pierwszych kwartałach 2016 r. wyniósł ponad 33 proc. Rozbudowanie segmentu o znane i cenione marki m.in. Smyk, Vision Express, YES, Vistula czy Wólczanka uzupełni kompleksową ofertę obiektu i zwiększy jego atrakcyjność. Nie należy zapominać, że Raj to ugruntowana i ceniona marka w Dębicy, dlatego nasze działania marketingowe mają na celu utrzymanie pozycji najbardziej przyjaznego obiektu handlowego w mieście. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, zaprojektowaliśmy w tym roku nową stronę internetową www.raj-debica.pl, która wyróżnia się intuicyjnym, nowoczesnym layoutem. Postawiliśmy na stworzenie interaktywnego planu galerii, by ułatwić odwiedzającym szybkie znalezienie interesujących ich sklepów oraz punktów usługowych.

Pozyskaliście Państwo nowych najemców, ale to chyba nie koniec zmian, jakie dokonały się w Galerii Raj?

Rok 2016 był dla nas bardzo udany. Ponowne otwarcie zmodernizowanego i powiększonego sklepu Deichmann przyciągnęło do nas tłumy. W czerwcu ruszył Martes Sport – największy sklep sportowy w Dębicy. Cieszy się on bardzo dużym powodzeniem wśród mieszkańców miasta i okolic, którzy doceniają szeroki asortyment sportowy oferowany w naszej galerii. Ostatnio wzbogaciliśmy asortyment o sklep z markami 4F, Regatta oraz Outhorn. Duże powodzenie, jakim cieszy się sklep Medicine w Galerii Raj, skłoniło nas do podjęcia decyzji o przeniesieniu i powiększeniu salonu tej marki. Na jego miejscu, w ramach rekomercjalizacji obiektu, pojawi się SMYK, będący liderem branży artykułów dziecięcych. Jest to konsekwencja przyjętej przez nas strategii „galerii rodzinnej” – czyli miejsca atrakcyjnego dla rodziców i dzieci, kompleksowo odpowiadającego na potrzeby zakupowe rodzin.

Na czym polega strategia „galerii rodzinnej”?

Gwarantujemy rodzinom maksymalny komfort zakupów przy zachowaniu różnorodnej oferty. Nasi klienci mają do dyspozycji dużą gamę sklepów – począwszy od wielkopowierzchniowego Kauflandu czy Bricomarché, poprzez drogerie, punkty usługowe, sklepy z artykułami odzieżowymi, sportowymi oraz dziecięcymi, a skończywszy na Media Expert – liderze branży RTV, AGD i Multimedia w Polsce. A to wszystko pod jednym dachem!

Co wyróżnia Galerię Raj na tle innych obiektów handlowych w województwie podkarpackim?

Przede wszystkim nasze działania mające na celu integrację lokalnej społeczności. Galeria Raj to miejsce, które tworzą ludzie, dlatego zależy nam na propagowaniu pozytywnych wartości. Współpracujemy z Tikkurilą – największym producentem farb w Europie, z którą współorganizujemy różnorodne akcje dla najmłodszych. W tym roku były to „Warsztaty małego majsterkowicza”, „Warsztaty małego designera” i „Warsztaty małego puzzlomaniaka”. Rodzinna atmosfera, konkursy z atrakcyjnymi nagrodami i możliwość wspólnego spędzania czasu, przyciągnęły na te imprezy tłumy dębiczan. Nasi klienci cenią także cykl comiesięcznych spektakli dla dzieci „Bajki z Raju”, dzięki którym najmłodsi mogą jednocześnie dobrze się bawić i obcować ze sztuką. Połączenie Raju z cyklicznymi przedstawieniami teatralnymi, to odejście od wizerunku galerii, jako obiektu stricte handlowego, który kojarzy się wyłącznie z zakupami.

Czyli droga, którą Państwo wybrali daje efekty?

Po 17 latach Galeria Raj skomercjalizowana jest na poziomie 100 proc. Zoptymalizowaliśmy wybór sklepów w taki sposób, by uzyskać maksymalną komplementarność asortymentu i usług. Obecnie jedną z najcenniejszych wartości jest czas – dajemy go naszym klientom poprzez możliwość zrobienia różnorodnych zakupów pod jednym dachem.

Wspominała Pani o zoptymalizowaniu wyboru sklepów – jakie są Państwa plany na przyszłość?

Dębica to miasto z ogromnym potencjałem, dlatego wprowadzamy na lokalny rynek nowe marki. W 2017 roku otworzymy Smyk, który jest bardzo wyczekiwanym sklepem w Dębicy. Rynek artykułów dziecięcych dynamicznie rośnie, a produkty przeznaczone dla najmłodszych cieszą się ogromnym zainteresowaniem ze strony konsumentów. Z obecnych trendów sprzedażowych wynika, iż także branża jubilerska przeżywa rozkwit. W Polsce rośnie zapotrzebowanie na markową biżuterię, dlatego podpisaliśmy umowę najmu z firmą YES. Rozpoczęcie współpracy z Vistulą i Wólczanką było dla nas strategicznym posunięciem – rynek odzieży męskiej przeżywa swój rozkwit, od kilku lat rośnie liczba sklepów z ofertą dla panów, których liderem jest Vistula. Z analiz rynku wynika, że warto postawić na branżę optyczną – na początku przyszłego roku w Galerii Raj zostanie otwarty pierwszy w Dębicy salon Vision Express. Nasz obiekt jest atrakcyjny dla inwestorów, ponieważ wyróżnia się doskonałą lokalizacją – umiejscowienie galerii przy ulicy Rzeszowskiej, będącej główną arterią miasta.

Jak można podsumować 17 lat istnienia Galerii Raj?

Zarządzanie najdłużej działającym obiektem handlowym w Dębicy to dla nas duży przywilej. Gruntowna modernizacja galerii w ramach programu 4RE polegającym na remodelingu, rekomercjalizacji, rebrandingu i repozycjonowaniu przyczyniła się do poszerzenia docelowych grup klientów i wzrostu zainteresowania najemców Galerią Raj. Dodając do tego określone działania marketingowe m.in. event marketing, ATL, BTL, marketing analityczny czy skuteczny PR, zwiększamy swoje udziały w rynku detalicznym Dębicy. Jak już wcześniej wspominałam – zawsze staramy się iść o jeden pomysł do przodu, bo jest to klucz do osiągnięcia sukcesu. W ten sposób kreujemy Raj, który pokochali dębiczanie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl