Udany rok dla NoVa Park. Systematyczne wzrosty obrotów i odwiedzalności

Od 2012 roku NoVa Park odwiedziło już ponad 16 mln klientów – mówi Anna Malarczyk-Arcidiacono, przedstawiciel firmy Futureal, właściciela NoVa Park, z którą rozmawiamy o rozwoju obiektu.

Centrum handlowe NoVa Park zostanie przebudowane i znacznie zwiększy swoją powierzchnię, co powinno być dobrą wiadomością dla najemców. Proszę opowiedzieć o swoich planach.

– Od samego początku wiązaliśmy z NoVa Park duże nadzieje. Wiedzieliśmy, że to naprawdę wyjątkowe, dobrze skomercjalizowane centrum handlowe. I nie pomyliliśmy się. NoVa Park może pochwalić się systematycznymi wzrostami, zarówno w kwestii obrotów jak i odwiedzalności, co czyni go niewątpliwym liderem w województwie lubuskim. Przy tego typu projektach naturalną rzeczą staje się w pewnym momencie kwestia rozbudowy. Wynika to zarówno z zapotrzebowania rynku – wiele marek szuka nowych, prestiżowych lokalizacji dla swoich sklepów, jak również ze strony klientów, którzy oczekują różnorodnej i unikalnej oferty. Jesteśmy przekonani, że poprzez rozbudowę, a co za tym idzie rozszerzenie oferty handlowej uda się nam odpowiedzieć na te oczekiwania. Naszym zamierzeniem jest utrzymanie  silnej pozycji centrum wynikającej zarówno z oferty handlowej, jak i eventowej. Ta ostatnia jest również ważnym elementem wpływającym na sukces tego obiektu.

Jakim footfallem już teraz może pochwalić się centrum?

– Jak już wspomniałam, frekwencja w NoVa Park wykazuje cały czas tendencję wzrostową – średnio ok.11% miesięcznie. Od momentu otwarcia w 2012 roku centrum odwiedziło już ponad 16 milionów klientów.

Co szczególnego wyróżnia NoVa Park? Czym przyciąga i zaskakuje klientów?

– Klientów przyciągają do NoVa Park zarówno „twarde argumenty” takie jak lokalizacja czy oferta, jak również „miękkie” aspekty jak: atmosfera, jakość obsługi czy wydarzenia, które są do nich kierowane. Staramy się, aby klienci czuli się w NoVa Park komfortowo, by traktowali nasze centrum nie tylko jako destynację zakupową, ale także jako miejsce spotkania z przyjaciółmi czy spędzenie wolnego czasu z rodziną.

W portfolio centrum jest blisko 140 najemców. Która strefa: z segmentu food court czy najemców modowych była trudniejsza do komercjalizacji?

– Nie porównywałabym tych dwóch segmentów, ponieważ proces komercjalizacji restauracji czy punktu gastronomicznego rządzi się zupełnie innymi prawami niż wzbogacanie oferty centrum o np. nowe salony odzieżowe. W obu przypadkach natomiast ważne jest, aby nowy najemca nie tylko pasował do zastanego tenant mixu centrum handlowego, ale również wzbogacał go. Pojawienie się konkretnego najemcy – czy to gastronomicznego czy modowego – musi również odpowiadać na potrzeby i oczekiwania klientów danego obiektu.

Jakie są nowe trendy w budowaniu tenant mix? Co musi znaleźć w obiekcie handlowym?

– Tenant mix zależy przede wszystkim od pozycjonowania i lokalizacji centrum handlowego, co wpływa na procentowy udział występujących w nich marek. Tendencją, którą ostatnio dość mocno obserwujemy to swoistego rodzaju przedefiniowanie samego centrum handlowego: z obiektu czysto zakupowego na miejsce zakupowo-rozrywkowe. Klienci oczekują teraz od galerii nie tylko ciekawej i różnorodnej oferty handlowej, ale również umożliwienia im spędzanie wolnego czasu. Stąd w tenant-mixie coraz większy udział mają marki z sektora rozrywkowego, na przykład kluby fitness oraz restauracyjnego. Obecnie foodcourt oparty tylko na sieciach fast food to za mało by przyciągnąć klientów. Oferta gastronomiczna powinna być dopełniona restauracjami serwującymi różnego rodzaju kuchnie. Idealnie jest, gdy architektura centrum umożliwia im na oddzielne wejścia, co wiąże się też z możliwością funkcjonowania w innych niż samo centrum godzinach.

Drugą nowością jest pojawienie się w centrach handlowych stref workshopowych, coworkingowych oraz sklepów typu pop up.

Czy oczekują Państwo wejścia do NoVa Park nowych, do tej pory niedostępnych na polskim rynku sklepów?

– Większość marek wchodzących dopiero na polski rynek zaczyna swoja ekspansję od dużych miast takich jak Warszawa czy Poznań. Strategia rozwoju NoVa Park zakłada, aby pojawiły się w nim marki nieobecne dotąd na rynku lokalnym i to jest to na co kładziemy od samego początku istnienia obiektu bardzo duży nacisk. To jest również to, co silnie wyróżnia nasze centrum od pozostałych obiektów handlowych i sprawia że nasi klienci chcą w NoVa Park robić zakupy.

Czy to był dobry rok dla rozwoju NoVa Park?

– Rok 2016 był bardzo udanym rokiem dla naszego centrum handlowego. Do grona najemców NoVa Park dołączyły znane i lubiane marki, nieobecne dotąd na rynku lokalnym takie jak Pull & Bear, By Oh LaLa, Marlen, Mydlarnia, Cukiernia Kandulski, Q&Q, Time Trend, New Balance, Adidas & Reebok oraz Game Arena. Otworzy się także salon marki Giacomo Conti. Przeprowadziliśmy także wiele akcji marketingowych, które spotkały się z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych klientów. Warto tutaj wspomnieć o akcji „Kawa z Mistrzami”, w którą zaangażowaliśmy Bartka Zmarzlika – zawodnika sponsorowanego przez nas klubu sportowego Stal Gorzów – który zaparzał i serwował klientom kawę. To niecodzienne wydarzenie przyciągnęło do NoVa Park prawdziwe tłumy. W tym kontekście jesteśmy podekscytowani wizją rozbudowy NoVa Park, która z pewnością jeszcze bardziej umocni pozycję NoVa Park na handlowej mapie województwa lubuskiego.

NoVa Park to największe i najnowocześniejsze centrum handlowo-rozrywkowe w województwie lubuskim. Zostało otwarte w 2012 roku. Zlokalizowane jest w centrum Gorzowa Wielkopolskiego, w bezpośrednim sąsiedztwie kulturalnych i rozrywkowych symboli miasta, bulwaru nadwarciańskiego oraz głównych szlaków komunikacyjnych. Na terenie obiektu funkcjonują: supermarket Piotr i Paweł oraz liczne sklepy i punkty usługowe, w tym marki nieobecne dotąd na rynku lokalnym, takie jak Pull&Bear, H&M, Intersport, Lindex, KiK, KFC, Pure Fitness, Home&You, Super–Pharm, Cubus, Calzedonia, Intimissimi, Kubenz, Tchibo, Smyk, Sephora, W.KRUK czy Bershka.

NoVa Park – jako pierwsze centrum handlowe w Polsce – otrzymało międzynarodowy certyfikat BREEAM® In-Use z oceną „Excellent” zarówno w kategorii Building Management (Zarządzanie obiektem), jak i Asset Rating (Ekologiczna charakterystyka budynku).

Właścicielem NoVa Park jest węgierski deweloper Futureal. Zarządcą NoVa Park jest firma Apsys Polska S.A.

Artykuł pochodzi z grudniowego numeru Shopping Center Poland Magazine

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl