Wyższe przychody sieci Wojas. E-commerce ważnym elementem

Wojas, jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notuje wzrost przychodów ze sprzedaży. Kanał e-commerce odpowiada za ok. 7,5 proc. łącznej sprzedaży detalicznej.

W listopadzie 2016 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej sieci Wojas wyniosły 17 108 tys. złotych. Były niższe o 12,6 proc. od przychodów osiągniętych w listopadzie 2015 roku. Narastająco, w okresie styczeń – listopad 2016, skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 178 289 tys. zł i były wyższe o 9,6 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w listopadzie 20 434 tys. złotych. Były one wyższe o 7,1 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych przed rokiem.  W okresie styczeń – listopad 2016 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła 206 910 tys. zł i była wyższa o 6,4 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

E-commerce ważnym ogniwem dla marki Wojas

Funkcjonujący na polskim rynku sklep internetowy Wojas oferuje klientom trzy możliwości płatności za dokonane zakupy: kurierowi przy odbiorze przesyłki; płatność przelewem; oraz za pośrednictwem systemu Przelewy24.

Dostawa jest realizowana jedynie na terenie Polski poprzez firmę kurierską DPD oraz paczkomaty InPost. Zamówienia o wartości powyżej 100 złotych realizowane są za darmo. Przesyłka dociera do odbiorców najczęściej po 3 dni roboczych od momentu przyjęcia zamówienia i otrzymania wpłaty.

Wojas rozwija sieć stacjonarną

W trzecim kwartale 2016 r. spółka otworzyła jeden sklep zlokalizowany w Mińsku na Białorusi oraz zamknęła dwa sklepy w kraju. Na koniec września 2016 roku własna sieć sprzedaży liczyła 179 sklepów, z czego 162 w kraju, 8 na Słowacji, 6 w Czechach i 3 na Białorusi. Do końca 2016 r. Wojas SA planuje otworzyć jeszcze 2 sklepy w kraju oraz jeden w Rumunii.

Ponadto w planach spółki jest uruchomienie sprzedaży franczyzowej na rynku węgierskim. Już obecnie ponad 20 proc. produkcji kierowanej jest na eksport.

Wiosną 2008 r. Wojas S.A. zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Firma posiada także uruchomione w 2013 roku centrum magazynowe w Nowym Targu, dzięki któremu wzrosła efektywność w zakresie gospodarki magazynowej, a co za tym idzie, spółka osiągnęła znaczne oszczędności w logistyce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.