Próchnik zwiększa obroty online i offline

W listopadzie 2016 roku spółka odzieżowa Próchnik osiągnęła łączne przychody ze sprzedaż detalicznej, w sklepach stacjonarnych oraz internetowych marki Próchnik i Rage Age, w wysokości 6,239 mln złotych. To wzrost o 26 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2015. Spółka zamierza wzmocnić swoją pozycję w handlu internetowym poprzez akwizycję 3 podmiotów działających w segmencie e-commerce.

Salony marki Adam Feliks Próchnik wypracowały w listopadzie przychody ze sprzedaży na poziomie 5,06 mln zł, a rok wcześniej 3,54 mln złotych. Tym samym odnotowano wzrost o 43 proc. rok do roku. Natomiast sieć sklepów Rage Age w tym okresie odnotowała spadek przychodów ze sprzedaż o 17 proc., który wyniósł 246 tys. zł (przychody wyniosły 1,179 mln zł). Rok wcześniej w listopadzie osiągnięto przychody ze sprzedaży w kwocie ponad 1,426 mln złotych.

W I półroczu 2016 roku sprzedaż internetowa Grupy Próchnik wzrosła w stosunku do roku ubiegłego pięciokrotnie. Obecnie stanowi ona blisko 10 proc. łącznych przychodów, wobec 2,4 proc. w analogicznym okresie ubiegłego roku. – Po 9 miesiącach 2016 wartość sprzedaży online wynosi niespełna 4 mln zł, przy łącznych przychodach na poziomie 41 mln zł – precyzują władze spółki.

Rozwój e-commerce poprzez akwizycje

Spółka rozważa akwizycję sklepów internetowych i platformy e-commerce ze ścisłej, polskiej czołówki w swoich segmentach. Akwizycje zostałyby sfinansowane ze środków własnych oraz przez emisję akcji.

– Akwizycje pozwalają najszybciej zbudować pozycję w handlu internetowym. Rozważamy przejęcie platform o ugruntowanej pozycji na rynku, rozpoznawalnych, z rzeszą wiernych klientów. Ze swojej strony zapewniamy wsparcie organizacyjne i logistyczne, oraz dostęp do autorskich technologii. To transakcja win-win – tłumaczy Rafał Bauer, prezes zarządu Próchnik S.A. – Oczekujemy, ze w wyniku realizacji naszej strategii, przychody w kanale internetowym wzrosną w 2017 roku do poziomu  ok. 20 milionów złotych i ok. 30 milionów złotych w 2018 roku – podsumowuje.

Grupa kapitałowa Próchnik S.A. oferuje odzież damską i męską pod dwoma markami: RageAge by Czapul w segmencie luxury, Adam Feliks Próchnik w segmencie premium. Obecnie w Polsce działa około 40 salonów sieci Próchnik oraz 13 sklepów marki Rage Age, przy uwzględnieniu salonów outletowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.