Amazon jednak nie otworzy 2 tys. sklepów stacjonarnych

Firma tym samym zdementowała plotki, według których miałaby w planach otwarcie ogromnej sieci lokalnych sklepów spożywczych.

Zdaniem przedstawicieli firmy jest zdecydowanie zbyt wcześnie, aby mówić cokolwiek na temat otwierania kolejnych sklepów offline – Wciąż się uczymy. Nie otworzymy 2 tys. sklepów, ani żadnych innych punktów – powiedziała przedstawicielka Amazona – Nie zamierzamy też budować sieci lokalnych sklepów spożywczych – podkreślała w rozmowie z Wall Street Journal.

Doświadczenia z Amazon Go

Obecnie firma prowadzi testy oraz zbiera doświadczenia związane z prowadzeniem sklepów offline. Firma otworzyła w Seattle pierwszy sklep spożywczy bez kas, w którym płatność odbywa się poprzez dedykowaną aplikację mobilną Amazon Go. Klienci po prostu biorą towar z półek i wychodzą, a ich konto jest automatycznie obciążane.

by zrobić zakupy w sklepie, należy włączyć telefon i przyłożyć go do specjalnego tagu, który aktywuje aplikację oraz pozwala się połączyć z kontem Amazon Prime.

Usługa o nazwie Amazon Go następnie sprawdza, jakie przedmioty użytkownik wziął do koszyka jednocześnie dodając je do wirtualnego koszyka w sklepie Amazon. Jeśli klient rozmyśli się i odłoży produkt, również jest on usuwany z koszyka w sklepie internetowym.

Sklep dostępny od 2017

Po wyjściu użytkownika ze sklepu obciążane jest jego konto w sklepie internetowym. Dzięki temu nie ma potrzeby stania w kolejce w kasie.

Amazon rozpoczął pracę nad nową usługą w 2012 roku. W tej chwili dostęp do sklepu mają jedynie pracownicy firmy. Sklep będzie powszechnie dostępny na początku 2017 roku, informuje USA Today.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.