Lidl testuje usługę click and collect

Niemiecka sieć dyskontowa Lidl uruchomiła placówkę w nowym formacie Express. Sklep zlokalizowany jest w Berlinie. Znajduje się w nim punkt odbioru zakupów online. W Polsce firma prowadzi ponad 600 dyskontów.

Lidl Express jest sklepem w formacie convenience. Ma ograniczony, w stosunku do tradycyjnych sklepów tej sieci, asortyment. Nowością jest uruchomienie punktu odbioru internetowych zakupów w ramach usługi click and collect. Niemiecki dyskonter od pewnego czasu zapowiada już, że kanał online ma stanowić ważny element strategii całej firmy. Wszystko zgodnie z nowym hasłem reklamowym: Immer. Mehr. Online, czyli Zawsze. Więcej. Online.

Naturalną konkurencją dla sklepów Lidl Express w Polsce byłyby placówki Żabka, Freshmarket czy Carrefour Express.

Lidl wkracza w e-commerce

Jak informowaliśmy na łamach retailnet.pl, Lidl rozpoczął już sprzedaż w kanale e-commerce w Niemczech, Belgii i Holandii oraz Hiszpanii. W Polsce sieć nie prowadzi w tej chwili sprzedaży przez internet.

Według danych dostarczonych przez firmę Gemius, strona internetowa sieci Lidl dociera do 2 820 tys. ludzi, co oznacza zasięg na poziomie 11,44 proc. polskich użytkowników internetu.

Oznacza to, że gdyby niemiecki dyskonter uruchomił możliwości transakcyjne na swojej stronie internetowej, z miejsca stałby się najpopularniejszym sklepem internetowym w kraju. Mimo to sieć nie planuje póki co uruchomienia sklepu internetowego w Polsce.

– Analizujemy różne innowacyjne rozwiązania w celu zwiększenia komfortu naszych klientów, jednak aktualnie nie planujemy uruchomienia sklepu internetowego – powiedziała portalowi retailnet.pl Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager sieci Lidl.

Podkreśla przy tym, że na stronie internetowej sieci Lidl znajduje się pełna oferta sieci oraz informacja o aktualnych promocjach. – Nasi klienci chętnie sięgają również do gazetek reklamowych dostępnych na stronie – jest to dla niech źródło informacji na temat naszej atrakcyjnej oferty na każdy tydzień – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.

Rozwój sieci stacjonarnej

Pierwszy Lidl w Polsce został otwarty w 2002 roku. W pierwszym roku działalności firma miała 7 sklepów (Słupca, Kościan, Poznań, Turek, Lębork, Włocławek i Bydgoszcz). Dwa lata późnej Lidl świętował otwarcie 100. sklepu w Polsce, a w 2013 r. sieć liczyła już 500 sklepów. Obecnie 70 proc. obrotu Lidl Polska generuje na sprzedaży produkty pochodzących od polskich producentów, a liczba sklepów przekroczyła 600.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.