R-GOL – praktyczny przykład skuteczności omnichannel

– Właściciele sklepu R-GOL.com, dzięki swoim korzeniom w e-commerce zrozumieli, że kluczem do omnichannel jest przenoszenie doświadczeń online do offline – mówi Jacek Miotke, business development manager z firmy SQM Digital Signage odpowiedzialnej za wdrożenie interaktywnych ekranów w otwartym 11 grudnia sklepie R-gol w Warszawie przy Puławskiej 255.

Zdaniem Jacka Miotke dzięki temu powstało coś znacznie więcej, niż sklep – To miejsce spotkań i showroom, gdzie wszyscy zainteresowani piłką znajdą coś dla siebie – mówi.

Showroom R-GOL w praktyce

W liczącym 625 mkw. sklepie znajduje się boisko piłkarskie ze sztuczną murawą o powierzchni 45 mkw., na którym można rozgrywać mecze w dwuosobowych drużynach oraz testować produkty przed ich kupieniem.

– Ważnym elementem boiska jest ściana, która dzięki zamontowanemu przy suficie laserowemu rzutnikowi możne zmienić się w ekran – mówi Jacek Miotke – Zazwyczaj na ścianie wyświetlane są wyniki meczu, jednak w zależności od potrzeby można tam oglądać rozgrywki lub podłączyć konsolę do gier i zorganizować turniej – mówi. Podkreśla, że laserowy rzutnik zapewnił jasność światła wystarczającą, by obraz wyświetlany na ciemnej ścianie by jasny i wyraźny – W pokoju, w którym testowane są piłki i buty biała i gładka ściana szybko przestałaby być biała i gładka – wskazuje Jacek Miotke – Rzutnik jest sprzężony z kamerą, dzięki czemu użytkownicy mogą grać w różne gry z wykorzystaniem piłki, na przykład trafianie w określony punkt na ścianie.

Jednak zanim klienci będą testowali produkty dostępne w sklepie, najpierw powinni zapoznać się z ich specyfikacjami technicznymi. W sklepie zamontowane zostały interaktywne ekrany połączone z półką w której znajduje się czytnik RFID. Wszystkie dostępne w sklepie buty zostały oznaczone tagiem RFID, dzięki któremu po postawieniu na dedykowanej półce ekran wyświetla zdjęcia produktu, opis oraz informacje techniczne.

– Udało nam się zintegrować bazy danych dotyczące zaopatrzenia centralnego magazynu, magazynu sklepowego oraz bazę informacji produktowych – mówi Jacek Miotke – Dzięki temu na jednym ekranie klient od razu dowiaduje się, czy jego rozmiar jest dostępny w sklepie, a jeśli nie ma, to czy jest w sklepie internetowym.

W najbliższych planach jest uruchomienie dodatkowego, znacznie większego ekranu, który umożliwia porównywanie dwóch butów postawionych obok siebie na czytniku.

Nie tylko dla graczy

Oprócz oferty skierowanej do graczy sklep ma osobne działy z gadżetami polskiej reprezentacji oraz dział dziecięcy. Z myślą o najmłodszych klientach sklep udostępnił interaktywną grę, w ramach której rzutnik przy suficie wyświetla na podłodze boisko, po którym dzieci mogą kopać wirtualną piłkę. Ruchy graczy odczytywane są przez kamerę sprzężoną z rzutnikiem.

W strefie kibica z kolei dostępny jest ekran, na którym wyświetlane są udźwiękowione filmy, na przykład materiały promocyjne.

⚫️ Nike The Premier ✔️ @nikefootball #rgol #znamysiezpilki ⚽️

A post shared by R-GOL.com (@r_gol_football) on

– Dzięki takiej organizacji przestrzeni udało się zbudować miejsce, które jest czymś więcej, niż sklepem. Odbywają się tu spotkania z piłkarzami czy premiery branżowych książek – podkreśla Jacek Miotke. Dodaje, że w tej chwili jest to jedyny sklep, który sprzedaje w kanale offline gadżety PZPN, takie jak kubki, albumy czy koszulki.

Na środku salonu stoi infokiosk, który pozwala skorzystać ze sklepu internetowego. Złożone w nim zamówienie można opłacić w kasie sklepowej i zamówić dostawę kurierem lub odebrać na miejscu po skompletowaniu zamówienia.

Więcej możliwości

Wszystkie urządzenia sterowane są za pomocą systemu CMS przygotowanego przez firmę Scala. Rozwiązanie oparte jest o coraz popularniejszą, prywatną chmurę, w ramach której w centrali firmy stoi serwer z treścią, a każdy z ekranów w sklepie.

– Dzięki takiej organizacji zarządzania ogranicza nas w zasadzie wyłącznie wyobraźnia – mówi Jacek Miotke – Jeśli klient postanowi stworzyć wygaszacz, w ramach którego na na jednym końcu sklepu piłkarz kopie piłkę, która później leci przez wszystkie ekrany i trafia do bramki na drugim końcu, będzie to wykonalne.

Dodaje, że w najbliższych planach jest aplikacja mobilna, która ma być blisko spięta z możliwościami zainstalowanego w sklepie digital signage – Oprócz podstawowych funkcji aplikacji sprzedażowej zamierzamy wdrożyć integrację z ekranami w sklepie. Możliwe będzie, na przykład, sterowanie wyświetlaną treścią poprzez aplikację albo kompletowanie koszyka poprzez skanowanie kodów QR nadrukowanych na metkach – mówi Jaek Miotke.

#warszawa #rgol #znamysięzpiłki ⚽️

A post shared by R-GOL.com (@r_gol_football) on

Sklep R-GOL.com jest jednym z największych internetowych sklepów piłkarskich w Polsce. Obsługuje zarówno klientów indywidualnych, którzy piłką zajmują się amatorsko, jak i profesjonalnych graczy. W tej chwili w ofercie znajduje się ponad 3 tys. produktów, między innymi butów, rękawic dla bramkarzy, ochraniaczy czy koszulek. R-gol jest także jedynym sklepem, który sprzedaje oficjalne towary polskiej reprezentacji w sklepie offline.

– Ten sklep to esencja omnichannel. To wszystko, o czym słyszy się na branżowych konferencjach jest możliwe nie tylko w Nowym Jorku czy Sydney, ale także u nas, w Warszawie – podsumowuje Jacek Miotke.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.