Gee One planuje otwarcie 10-15 sklepów rocznie

Zamierzamy znacznie zwiększyć liczbę punktów sprzedaży, wykorzystując niszę na ryku – mówi Jolanta Jasionowska Kasiak, pełnomocnik marki Gee One

Retailnet.pl: – Marka Gee One, czyli dawny Italian Fashion na rynku znana jest od 26 lat. Po chwilowym spowolnieniu, przyszedł czas na intensywny rozwój sieci sprzedaży. Jaki wyglądają plany na najbliższe miesiące?

Jolanta Jasionowska Kasiak, Gee One: – Italian Fashion obecnie posiada 28 sklepów i 250 cornerów. Zamierzamy znacznie zwiększyć tę liczbę wykorzystując niszę na rynku. Jest duży popyt na produkty oferowane przez Gee One, dlatego uważamy, że nadszedł dobry czas na agresywną ekspansję. Na początku deweloperzy i zarządcy nieruchomości z pewną dozą niepewności postrzegali tę markę, ale już otwarcie salonu firmowego w CH Posnania pokazuje, że to podejście się zmieniło. Obecnie jesteśmy na etapie finalizowania około 10 umów. Na pewno pojawimy się w Warszawie, Gliwicach, Krakowie, Gdańsku i Jastrzębiu. Planujemy otwarcie 10-15 sklepów rocznie.

Czym spowodowana jest ta zmiana?

– Na pewno w zmianie postrzegania marki pomógł rebranding. Italian Fashion to znana od lat polska firma z włoskimi korzeniami, która wymagała odświeżenia. Zmiana nazwy na Gee One była istotnym krokiem w odświeżeniu wizerunku. Nie zrezygnowaliśmy zupełnie z Italian Fashion, bo ta nazwa pojawia się na części szyldów. Uważamy, że na tyle silnie wpisała się w świadomość klientów, że nie warto tak szybko z niej rezygnować. Kolejną ważną zmianą było wprowadzenie nowego shop konceptu. Obecny jest jaśniejszy, bardziej przejrzysty i łatwiej przyswajalny.

Jakimi lokalizacjami jest zainteresowany Gee One?

– Oczywiście tylko najlepszymi. Teraz jest świetny czas na rozwój Gee One, dlatego chcemy być w największych miastach w Polsce. Interesują nas centra średniej wielkości i większe. Minimalna powierzchnia to od 80 do 120-130 mkw. Ale nie są to sztywne ramy. Przykładowo, obecnie rozmawiamy z jedną z katowickich galerii o lokalu o pow. 60 mkw. To dobre centrum, w którym warto być, dlatego jesteśmy w stanie dostosować się do oferowanych warunków. Niemniej jednak wiemy, że 100 mkw. jest idealną, bo rentowną powierzchnią. Najdalej za rok będziemy szukać lokalizacji o pow. 150 mkw., które pozwolą jeszcze lepiej wyeksponować nasz towar.

Co ważne, w dalszym ciągu będziemy otwierać sklepy pod szyldem Italian Fashion. Te, z racji tego, że jest to bardzo dobrze znana marka, pojawią się w małych, do 50-70 tys. mieszkańców miastach. Z własnego doświadczenia wiemy, że taka polityka się sprawdza. Docelowo chcemy, by wszystkie salony były otwierane pod nazwą Gee One, ale jesteśmy świadomi tego, że ten proces musi potrwać.

A co ze sprzedażą online? Czy i ten element planujecie Państwo rozwinąć?

– Dla nas teraz najważniejszy jest rozwój sieci sklepów stacjonarnych. Nie inwestujemy znaczących kwot w sklepy internetowe, ale mamy świadomość, że e-commerce jest ważny. Gee One chce równomiernie rozłożyć sprzedaż na obydwu kanałach. Mamy stronę internetową www.italianfashion.pl, ale koncentrujemy się na retailu, sprzedaży detalicznej i hurtowej. E-commerce musi działać, być rentowny, ale nie może niszczyć sklepów regularnych, które de facto świetnie sobie radzą. W Niemczech uplasowaliśmy się na 6 miejscu pod kątem sprzedaży piżam on-line, co pokazało że są to produkty pożądane. W chwili obecnej w Polsce chcemy przez jakiś czas skupić się na sprzedaży stacjonarnej, a dopiero później na e-commerce.

Rozmawiała: Ewelina Nawrot

Gee One to polski producent bielizny osobistej o dużym potencjale rozwoju. Firma pod nazwą Italian Fashion została założona w 1990 roku przez Włochów. Wyróżnia ją najwyższa jakość i niepowtarzalny styl zgodny z najnowszymi światowymi trendami. Od samego początku istnienia firma dba o to, by była postrzegana jako rzetelny i profesjonalny partner biznesowy. Wyroby Italian Fashion dostępne są w galeriach handlowych, outletach i sklepach bieliźniarskich na terenie całego kraju. Produkcja odbywa się w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl