W bieżącym roku planujemy otwarcie w Polsce 7 nowych sklepów. Łącznie będziemy posiadali ich wówczas 250, co jest dla nas optymalną liczbą – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Tomasz Przybyła, wiceprezes spółki CDRL, która jest właścicielem marki Coccodrillo.

Na koniec 2016 roku spółka prowadziła w Polsce 243 sklepy. 97 z nich to salony własne, a 146 prowadzonych jest w formie franczyzy. Plany na ten rok zakładają otwarcie 7 nowych lokali. 

– Mamy potwierdzone już cztery lokalizacje. Chodzi o lokale w Galerii Krakowskiej, Bonarce City Center, Rivierze Gdynia oraz Galerii Krupówki w Zakopanem. Prowadzimy zaawansowane rozmowy co do kolejnych lokalizacji – wyjaśnia Tomasz Przybyła.

Ekspansja zagraniczna, na celowniku nowe rynki

Spółka planuje także rozwój sieci poza granicami Polski. Chodzi o otwarcie ok. 14 sklepów w krajach Unii Europejskiej. Głównymi kierunkami rozwoju są rynki rumuński oraz czeski.

Dodatkowo powstać ma ok. 20 salonów w pozostałych krajach. Mowa tutaj m.in. o Kazachstanie, Rosji, a nawet Iranie. – Ten kraj przeszedł duże zmiany. To ciekawy kierunek. Widzimy tam potencjał – komentuje Tomasz Przybyła.

Jeżeli wszystkie plany inwestycyjne zostaną zrealizowane, na koniec 2017 roku spółka będzie posiadała łącznie ponad 520 sklepów, w kraju i zagranicą.

E-commerce coraz ważniejszym kanałem sprzedaży

Coccodrillo systematycznie rozwija także sprzedaż internetową. Ubiegłoroczne przychody wygenerowane przez polski kanał e-commerce były o 63 proc. wyższe niż w 2015 roku. Obecnie stanowią one ok. 8 proc. przychodów realizowanych przez Coccodrillo w naszym kraju. Docelowo władze spółki chcą, żeby kanał internetowy odpowiadał nawet za 15 proc. łącznych przychodów.

CDRL zadebiutowało na głównym rynku GPW w dniu 28 października 2014 roku. Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów).

W najbliższym numerze Shopping Center Poland Magazine opublikowany zostanie wywiad z Tomaszem Przybyłą, wiceprezesem spółki CDRL, na temat rozwoju firmy zarówno na rynku tradycyjnym, jak i w e-commerce.