Do grona marek, które wycofują się z Polski dołączyła sieć Dorothy Perkins. Jedyny w kraju sklep tej marki, który zlokalizowany jest w warszawskich Złotych Tarasach zostanie zamknięty 29 stycznia.

Franczyzowy salon Dorothy Perkins w Złotych Tarasach jest pierwszym i na razie ostatnim sklepem otwartym w Polsce. Marka Dorothy Perkins powstała 95 lat temu i obecnie jest jedną z największych detalicznych sieci odzieżowych w Wielkiej Brytanii, gdzie posiada 600 sklepów. Poza Wielką Brytanią, sieć jest obecna w takich krajach jak Indonezja, Filipiny, Singapur. W Polsce pojawiła się w 2011 roku.

Marką zarządza firma Alshaya Poland, która na terenie naszego kraju reprezentuje topowe brandy z branży kosmetycznej, odzieżowej i dziecięcej. Wśród nich są m.in.: Topshop, Mothercare, Mothercare. Alshaya Poland istnieje w Polsce od 2006 roku.

Marki rezygnują z Polski

Przypomnijmy, że w ostatnim czasie decyzję o wycofaniu się z Polski potwierdziły dwie inne brytyjskie marki: Topshop oraz Marks&Spencer. Jedyny sklep Topshop, który znajduje się w w Złotych Tarasach zostanie zamknięty 29 stycznia.

Z kolei Marks&Spencer zamknie wszystkie 11 sklepów na polskim rynku. Zarząd brytyjskiej sieci uznał, że na wielu rynkach działalność własna Grupy przynosi straty.

O Alshaya Poland

Alshaya Poland sp. z o.o. jest częścią Alshaya Group (M.H Alshaya Co.) Główna siedziba firmy znajduje się w Kuwejcie. Firma istnieje od 1890 roku i na początku swojej działalności rozwijała się głównie w Kuwejcie i Arabii Saudyjskiej. Od kilku lat firma prężnie działa również na Bliskim Wschodzie, Turcji, Cyprze, Egipcie, Rosji a także w Polsce, Czechach i na Słowacji.