Sephora

Sephora wdraża system zamawiania produktów do sklepów oparty o technologie mobilne.

Gigant branży beauty nawiązał współpracę z platformą zakupową RangeMe, która ma usprawnić bieżące funkcjonowanie salonów. Pracownicy będą mogli uzupełniać braki magazynowe oraz zamawiać nowe produkty dzięki wykorzystaniu aplikacji mobilnej, poinformował portal mobilecommercedaily.com.

Skrócić czas zamówienia

– Nasza technologia znacznie skraca czas konieczny do zamawiania odpowiedniej ilości produktów, co bezpośrednio przekłada się na budowanie przewagi konkurencyjnej – wskazuje Nickyu Jackson, CEO firmy RangeMe.

Dzięki wykorzystaniu tej aplikacji dostawcy będą mieli możliwość szybkiego dodawania swoich produktów do wewnętrznego marketplace Sephory, podczas gdy zespół każdego sklepu będzie mógł przeglądać dostępne towary podobnie, jak ma to miejsce w standardowym sklepie internetowym.

Aplikacja działa podobnie jak aplikacje zakupowe skierowane do klientów. Pracownicy sklepu mogą zapisać produkt do późniejszego obejrzenia lub zamówić próbkę towaru. Aplikacja umożliwia także bezpośredni kontakt z dostawcą, dzięki czemu zespół sklepu może rozwiać swoje wątpliwości dotyczące konkretnego produktu.

Już w tej chwili Sephora jest jednym z liderów wykorzystywania technologii w branży beauty, między innymi dzięki kolejnym innowacjom implementowanym w aplikacji mobilnej. Nowa aplikacja sieci automatycznie dobierze kolor kosmetyków na podstawie załadowanego zdjęcia.

Sztuczna inteligencja w sieci Sephora

Aplikacja powstała dzięki współpracy z firmą ModiFace, która specjalizuje się w wizualizacji oraz technologii rozpoznawania twarzy. Technologia będzie wspomagała proces zakupowy online poprzez możliwość podejrzenia efektów działania zakupionych produktów.

– Już prawie dziesięć lat współpracujemy z Sephorą i kilkoma innymi firmami z branży beauty – wskazuje Parham Aarabi, CEO firmy ModiFace – Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji udaje nam się dobrać cienie i podpowiadać dopasowany produkt zanim jeszcze zostanie zakupiony. Pracowaliśmy nad tym ostatnie pięć lat, jednak dopiero teraz technologia działa tak dobrze, że może trafić do końcowego odbiorcy.

Aby skorzystać z aplikacji należy poprzez Messengera udostępnić woje zdjecie aplikacji Sephora Visual Artist. Na podstawie załadowanej fotografii proponowane są najlepsze kolory kosmetyków, na przykład cieni do powiek.