TXM: do 2018 roku 100 sklepów w Europie

’- Naszym celem jest zdobycie wiodącej pozycji w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi dla retailnet.pl Robert Kwiecień, wiceprezes TXM S.A.

Sieć TXM została nominowana przez jury Shopping Center Forum 2017 Spring Edition do nagrody Retailers’ Adwards w kategorii Expansion. Firma została doceniona za dynamiczny rozwój sieci.

Ekspansja za granicą

– Ekspansję zagraniczną rozpoczęliśmy w 2014 r. Otworzyliśmy wówczas trzy pierwsze odzieżowe markety dyskontowe TXM na rynku słowackim i jeden na rynku czeskim. Pod koniec 2015 r. weszliśmy na rynek rumuński, a w kolejnym roku mocno zdynamizowaliśmy tempo ekspansji. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z działalności w Rumunii, która staje się naszym priorytetowym rynkiem zagranicznym. Rok 2016 zamknęliśmy łączną liczbą 30 sklepów działających na tym rynku – komentuje Robert Kwiecień, wiceprezes TXM S.A.

Sieć Textilmarket na koniec grudnia 2016 r. składała się z 405 sklepów własnych o łącznej powierzchni 100,4 tys. mkw., która była 28 proc. wyższa niż na koniec grudnia 2015 r. Sklepy TXM zlokalizowane są na terenie całego kraju oraz za granicą. Firma prowadzi także sprzedaż internetową przez e-sklep.

Plany do 2018 roku

– Kontynuacja ekspansji na rynki zagraniczne jest kluczowym elementem strategii Grupy TXM. Obejmuje ona zarówno otwarcia kolejnych sklepów w krajach, w których już jesteśmy, ale również w dalszej perspektywie wejścia na kolejne, nowe rynki. Zakładamy, że w 2018 r. nasza zagraniczna sieć będzie liczyła około 100 sklepów, z czego większość będzie działało właśnie w Rumunii, a pozostałe w Czechach i na Słowacji. Jednocześnie planujemy rozpoczęcie sprzedaży online na wszystkich zagranicznych rynkach, w których zlokalizowane są sklepy stacjonarne. Naszym celem jest zdobycie wiodącej pozycji w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w Europie Środkowo-Wschodniej – zapowiada Robert Kwiecień.

Firma TXM S.A. (dawniej Adesso S.A.) została zarejestrowana w Krakowie
w 1989 r. Od samego początku swojego istnienia działa w branży tekstylno-dziecięcej. Spółka należy do grupy kapitałowej Redan S.A.

Ogłoszenie wyników

W kategorii Expansion jury SCF 2017 Retailers’ Awards, poza siecią TXM nominowało także pięć innych marek, które w 2016 roku znacząco powiększyły swoją sieć sprzedaży. Są to: CCC, Martes Sport, Smyk, Komfort oraz Media Expert.

Ogłoszenie wyników konkursu SCF 2017 Retailers’ Awards będzie kulminacyjnym punktem programu Forum. Po raz piąty wręczone zostaną statuetki dla najlepszych najemców centrów handlowych w 9 kategoriach, w tym dla najlepszych managerów rynku retail.

SCF niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony przedstawicieli zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku oraz deweloperów. Podczas Forum zaprezentowanych zostanie 150 projektów.

Partnerami Forum są CBRE, JLL, Starbucks

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY PORTALU
NAJNOWSZE INFORMACJE
SCF DATABASE
Scroll to Top