Przejęcie Allegro sfinalizowane

Fundusze inwestycyjne Permira, Cinven oraz Mid Europa ostatecznie przejęły od Naspers Limited platformę aukcyjną Allegro za 3,25 mld dolarów.

Jest to bez wątpienia bardzo ciekawa transakcja. Wraz z kupieniem Grupy Allegro przejmuje się w zasadzie cały polski rynek e-commerce – komentuje dla redakcji retailnet.pl Paweł Majtkowski, Główny Analityk Centrum Finansów Aviva. – Nabywcą są fundusze, które zapłaciły znacznie wyższą kwotę, niż pojawiało się we wcześniejszych doniesieniach prasowych. Oznacza to, że będą dążyły do dalszego zwiększania wartości grupy i za kolejne 5 lat sprzedadzą ją z zyskiem. Strategią, jaką mogą przyjąć może być kolejne obudowywanie grupy kolejnymi podmiotami z rynku e-commerce, nie tylko serwisami, ale też dostawcami usług, na przykład wdrożeniowcami. Obsługa rynku e-commerce na wszystkich etapach może być jedną ze strategii na zwiększenie wartości spółki.

Allegro ciągle buduje pozycję

Wśród potencjalnych kupców wymieniano różne podmioty z Polski oraz zagranicy. Według różnych źródeł na platformę ostrzyły sobie zęby takie serwisy jak wp.pl (którego właścicielem jest Innova Capital) i onet.pl (Ringier Axel Springer). Jeszcze w lipcu agencja Reutera wskazywała, że wśród chętnych na Allegro znaleźć można platformę eBay, oraz chińskiego giganta Alibaba Group.

Jedną z ostatnich inicjatyw Allegro mających na celu dalsze budowanie pozycji spółki na polskim rynku było uruchomienie programu lojalnościowego. Według zasad wprowadzonego programu każdy kupujący, który wyda na zakupy więcej niż 60 złotych otrzymuje 6 wirtualnych monet. Następnie każde 20 monet można wymienić na kupony o wartości 20 złotych, które można wykorzystać w ofertach „kup teraz” dostępnych na platformie. Miesięcznie użytkownik będzie mógł wykorzystać w ten sposób 120 złotych. Otrzymany kupon będzie można także w ciągu 14 dni wykorzystać na zakup o wartości do 50 złotych w aplikacji mobilnej Allegro.

Weterani polskiego e-commerce

Serwis Allegro został założony w 1999 roku jako platforma aukcyjna. Obecnie jest liderem zestawienia Gemius w kategorii e-commerce odwiedzanym przez 61 proc polskich internautów co odpowiada obecności 16 milionów użytkowników na stronie internetowej. Platforma posiada ponad 20 milionów użytkowników, którzy dokonują średnio 14 milionów transakcji miesięcznie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl