Grupa Metro zainwestuje w cyfrowe technologie usprawniające handel

12 czerwca 2017 roku ruszy nowy program akceleracyjny prowadzony przez Grupę Metro. Będzie skierowany do start-upów z sektora rozwiązań cyfrowych dla handlu detalicznego.

Celem programu ,,Metro Accelerator powered by Techstars” jest wsparcie rozwoju innowacyjnych rozwiązań, mogących usprawnić procesy biznesowe w handlu detalicznym. Każda z dziesięciu wybranych do programu firm otrzyma ofertę inwestycyjną wartą 120 000 euro.

Nowe technologie handlu detalicznego

Do programu poszukiwane są start-upy rozwijające produkty i usług technologiczne, które wspierają procesy biznesowe w sektorze detalicznym, lub które wzmacniają relacje z klientami i przenoszą ich w erę cyfrową. Poszukiwane aplikacje cyfrowe mają zapewnić przyszłe sukcesy klientom Metro. Poszukiwane są rozwiązania dla kiosków, lokalnych sklepów detalicznych, stacji paliw, sklepów z dostawą, jak również dla franczyzowych sieci detalicznych.

– Rdzeniem naszej strategii jest wsparcie naszych klientów w uzyskiwaniu lepszych wyników biznesowych. W działaniach takich coraz ważniejszą rolę odgrywają rozwiązania cyfrowe. Jesteśmy przekonani, że niezależni przedsiębiorcy mogą odnieść znaczne korzyści z rozwiązań cyfrowych w odniesieniu do komunikacji z klientem, nowych usług, a także w zakresie samej działalności gospodarczej. To główny powód uruchomienia programu ,,Metro Accelerator for Retail”. Razem z firmą Techstars, pragniemy pomóc innowacyjnym przedsiębiorstwom skutecznie się rozwijać. W tym procesie start-upy otrzymają ogromne wsparcie, takie jak np. dostęp do ponad 100 specjalistów z branży – komentuje Olaf Koch, członek zarządu grupy Metro AG.

Szansa dla polskich start-upów

Już od teraz do 12 marca 2017 zainteresowane start-upy z całego świata (w tym również start-upy z Polski) mogą zgłaszać swój udział poprzez stronę internetową retail.Metroaccelerator.com, gdzie należy wypełnić kwestionariusz zgłoszeniowy oraz opcjonalnie dodać video.

– Retail Accelerator jest dla nas strategicznie ważny i wysoce adekwatny dla naszych klientów. Szukamy najlepszych światowych innowacji B2B oraz B2C w sektorze detalicznym: począwszy od aplikacji rozszerzonej rzeczywistości w zakupach przyszłości poprzez rozwiązania cyfrowe dla logistyki handlu detalicznego, aż po technologiczne systemy prowadzenia sieci franczyzowych – wyjaśnia Alexander Zumdieck, Dyrektor Zarządzający Metro Accelerator for Retail.

Alexander Hafner, Dyrektor Zarządzający programem Metro Accelerator for Retail w Techstars dodaje. – Z Metro start-upy mają okazję pracować przez trzy miesiące z wiodącymi i dobrze powiązanymi partnerami z branży detalicznej. Branża ta to jeden z tych rynków, na których tempo wzrostu rozwiązań cyfrowych jest najszybsze, tak więc współpraca pomiędzy start-upami i ekspertami z branży w ramach akceleratora jest kluczowa dla rozwoju przewagi konkurencyjnej. W ten sposób tworzone są innowacyjne modele biznesowe dające korzyści specjalistycznym partnerom handlowym Metro oraz końcowym użytkownikom – kończy Alexander Hafner.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY