Turystyka zakupowa a handel w małych miastach

Podróże w celach zakupowych to coraz popularniejsza praktyka wśród mieszkańców małych miast. Nowo powstające Centrum Handlowo-Rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach jest szansą na ograniczenie turystyki zakupowej – według sondy przeprowadzonej wśród mieszkańców, 64 proc. ankietowanych deklaruje, że wolałoby robić zakupy na miejscu.

Mieszkańcy małych miast są gotowi podróżować do większych miejscowości w poszukiwaniu atrakcyjnej oferty handlowej. Turystyka zakupowa jest wśród nich coraz bardziej powszechna z powodu braku znanych marek, udogodnień rozrywkowych i usługowych w lokalnych obiektach handlowych lub ze względu na całkowity brak takich miejsc w małych i średnich miastach. Popyt na nowoczesne galerie handlowe w mniejszych miastach wzrasta, już około 17 proc. obiektów handlowych znajduje się w małych miastach, podczas gdy jeszcze 5 lat temu było to 12 proc.

– Potencjał mniejszych miejscowości jest bardzo duży. Są to atrakcyjne lokalizacje ze względu na mniejszą konkurencyjność, niższe koszty pracy oraz popyt na nowoczesną powierzchnię handlowo-rozrywkową. Nasza najnowsza inwestycja, Centrum Handlowo-Rozrywkowa Tkalnia jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców. W sondzie, przeprowadzonej życiepabianic.pl, 64 proc. respondentów odpowiedziało, że wolałoby robić zakupy w Pabianicach niż w okolicznych miastach. Mieszkańcom najbardziej brakuje sklepów odzieżowych i drogeryjnych znanych, sieciowych marekkomentuje Adrian Majsterek, inwestor spółki A&A.

Trwa komercjalizacja

Centrum Handlowo-Rozrywkowe Tkalnia powstanie na terenie dawnej fabryki włókienniczej Krusche-Ender. Powierzchnia najmu obiektu wyniesie około 14 tys. mkw. Znajdzie się w nim ponad 40 sklepów i bogata oferta rozrywkowa. W ramach inwestycji powstaną uliczki z restauracjami, kawiarniami i sklepami otaczającymi miejski plac – z fontanną, rynkiem i zielenią. Obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z najemcami zainteresowanymi ulokowaniem się w centrum. Dogodne usytuowanie Tkalni oraz doskonała infrastruktura drogowa, m.in. bliskość dróg szybkiego ruchu S8, S14 oraz autostrad A1 i A2, spowodują, że komfortowy dojazd do centrum będą mieli nie tylko mieszkańcy Pabianic, ale także okolicznych miejscowości.

– Chcemy, aby pabianiczanie nareszcie mogli robić zakupy w dobrych warunkach i nie musieli jeździć w tym celu do Łodzi. Zapotrzebowanie na powierzchnię handlową w Pabianicach widoczne jest zarówno ze strony mieszkańców, jak i ze strony najemców, którzy dostrzegają potencjał inwestycji. Widzimy duże zainteresowanie obiektem ze strony najemców branży rozrywkowej i gastronomicznej – chętnych jest nawet po kilku reprezentantów danej branży na jeden lokal. Obecnie prowadzimy bardzo zaawansowane rozmowy, które dotyczą wynajmu około 8 tys. mkw., wkrótce będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów. W połowie roku 2017 planujemy ubiegać się o pozwolenie na budowę dla tego obiektu i zaraz po jej uzyskaniu ruszyć z realizacją inwestycji   podsumowuje Adrian Majsterek.

Facebook
LinkedIn
NAJNOWSZE INFORMACJE
REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
SCF DATABASE
Scroll to Top