Komfort notuje wysokie wzrosty sprzedaży w e-commerce

– Udział sprzedaży w internecie systematycznie wzrasta, więc e-commerce jest dla nas istotnym elementem strategii rozwoju – mówi dla Retailnet.pl Wojciech Kiestrzyń, dyrektor operacyjny sklepów Komfort.

Marka Komfort stawia na wielokanałowy kontakt z klientem inwestując nie tylko w nowe sklepy stacjonarne, ale również w rozwój kanału e-commerce.

– Do niedawna internet wykorzystywany był głównie jako element komunikacji, dzisiaj w coraz większym stopniu przenika klasyczny retail. Wierzymy, że narzędzia internetowe mają coraz większe znaczenie w podejmowaniu decyzji w zakresie wystroju i wyposażenia wnętrz, dlatego mocno inwestujemy w ten kanał – wyjaśnia Wojciech Kiestrzyń.

Sprzedaż wielokanałowa

Marka nie tylko odświeżyła wygląd sklepu on-line na www.komfort.pl, ale również wzbogaciła go o nowe funkcjonalności. Pojawiła się m.in. zakładka „Inspiracje”, w której znalazły się pomysły na podłogi w najpopularniejszych stylach, rozwiązania aranżacyjne z polskich blogów oraz porady znanej dziennikarki i projektantki wnętrz, Doroty Szelągowskiej.

Omnichannelową obsługę klienta uzupełniają ekrany dotykowe zamontowane w sklepach stacjonarnych. Dzięki temu klienci oglądający ofertę online mogą interesujące ich produkty zapisać w koszyku, a następnie podczas wizyty w sklepie szybko odtworzyć na ekranie dotykowym. To znacząco skraca czas poszukiwań, a tym samym ułatwia zakupy. Działa to również w drugą stronę – klient za pomocą ekranu dotykowego może zapisać produkty, które spodobały mu się w sklepie, a następnie kupić je online. Ekrany te ułatwiają także obsługę samym sprzedawcom, którzy mogą zaprezentować wybrany w sklepie produkt w ujęciu aranżacyjnym. Dzięki temu klientom łatwiej jest wyobrazić sobie ten produkt w swoim wnętrzu.

– Dla nas nie ma znaczenia to, gdzie klient rozpocznie swoją podróż z Komfortem – tłumaczy Wojciech Kiestrzyń i dodaje: – Takie podejście się sprawdza, bo w samym kanale elektronicznym realizujemy duże przyrosty sprzedaży rok do roku.

Rozwój sieci stacjonarnej

Komfort jest największą polską siecią z materiałami do aranżacji podłóg i częścią grupy MSG (Michał Sołowow Group). Od 2014 roku marka konsekwentnie zmienia się i pracuje nad odświeżeniem wizerunku – zarówno w obszarze marketingu, jak i konceptu sklepu. Nowa jakość komunikacji idzie w parze z bardzo dynamicznym rozwojem sieci sklepów (38 nowych lokalizacji otwartych w 2016 r., kolejne w planach na ten rok) oraz istotną zmianą w aranżacji wnętrz sklepów.

– Komfort istnieje na rynku od ponad 25 lat, dzięki czemu znany jest klientom, a nasze produkty goszczą w wielu polskich domach. Jednak nie spoczywamy na laurach mając świadomość dynamiki rynku i zmieniających się potrzeb konsumentów. Reagujemy na te zmiany, uzupełniamy i modyfikujemy ofertę na bieżąco, by dostosować się do wymagań współczesnego rynku. Stale umacniamy i poszerzamy świadomość marki, starając się dotrzeć do nowych klientów – podsumowuje Marcin Gregorowicz, prezes zarządu Sklepy Komfort S.A.

Komfort realizuje sprzedaż poprzez sieć ponad 125 sklepów (własnych oraz franczyzowych) w całym kraju oraz za pośrednictwem sklepu on-line na www.komfort.pl. Siecią zarządza spółka Sklepy Komfort S.A.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl