customer neoclick

Zakupy w sklepie internetowym mogą być równie szybkie i wygodne jak płatność zbliżeniowa w sklepie stacjonarnym. Wystarczy “uwolnić” klientów od konieczności wypełniania uciążliwych formularzy płatności i dostaw oraz obowiązku rejestracji.

Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród konsumentów dokonujących częstych zakupów online, aż 57 proc. z nich za największą barierę w mobilnych zakupach uznała  “niewygodne wypełnianie formularzy płatności i dostawy”. Z kolei 51 proc. narzeka na nieprzystosowanie stron internetowych e-sklepów do urządzeń mobilnych.

A co zachęciłoby klientów do częstszego kupowania przy użyciu smartfona lub tabletu? Aż 31 proc. wybrało odpowiedź “Możliwość zamknięcia transakcji 1-2 kliknięciami”.

Wirtualny portfel usprawnia zakupy

Jak wynika z branżowych badań, to przede wszystkim czynniki związane z szeroko pojętą wygodą, motywują klientów do kupowania online. Chodzi m. in. całodobowa dostępność e-sklepów, łatwość porównywania ofert i cen, dotarcie do rzadkich i specjalistycznych produktów.

– NeoClick jest dla internautów połączeniem wirtualnego portfela i osobistego schowka na dane adresowe i płatnicze niezbędne do dokonania transakcji – komentuje Maciej Padjas, CMO i współzałożyciel NeoClick. – Przechowując wrażliwe dane w jednym miejscu zamiast w wielu e-sklepach, klient zyskuje lepszą ochronę. To atut, który może przekonać do zakupów online tych, którzy w licznych badaniach deklarowali, że nie kupują w sieci z powodu obaw o bezpieczeństwo transakcji dokonywanych przy pomocy karty płatniczej – dodaje.

W badaniu “E-commerce Polska 2016” powód ten wskazało aż 30 proc. ankietowanych, którzy nigdy nie kupowali w sieci. Jednak nawet ci, którzy kupują w e-sklepach znacznie częściej niż statystyczna średnia, mają duże obawy co do bezpieczeństwa płatności.

Firma NeoClick nawiązała ostatnio współpracę z firmą MasterCard. Dzięki temu zapłata za towar będzie możliwa od razu poprzez kartę płatniczą zapisaną na koncie lub jedną z wielu opcji, m. in. Masterpass. Przycisk “Kupuję z NeoClick” pojawi się w pierwszych e-sklepach w połowie lutego 2017 roku. 

Rola smartfona w procesie zakupowym

Bezpieczeństwo i wygodę kupowania najmocniej docenią ci klienci, którzy w czasie zakupów korzystają z urządzeń mobilnych. Aplikacja NeoClick pozwoli ominąć proces wypełniania formularzy, który na smartfonie bywa szczególnie uciążliwy i zniechęca do sfinalizowania transakcji. Jak wynika z raportu Ceneo 2016, 94 proc. klientów robi zakupy internetowe w czasie przebywania w domu – czyli wtedy, gdy ma dostęp do urządzeń stacjonarnych i komfortowe warunki do wypełniania pól formularza na urządzeniach mobilnych.

Niemniej ponad 40 proc. polskich konsumentów wykorzystuje smartfona na różnych etapach procesu zakupowego, np. w czasie wyszukiwania ofert lub produktów. Wskaźnik ten przekracza 50 proc. w grupie 20-latków i osiąga poziom 61 proc. wśród nastolatków.