– Decathlon.pl stanowi znaczny udział w obrocie całej spółki. Na tyle istotny, że jego wartości procentowej nie możemy wyrazić cyfrą, bo potrzebujemy do tego liczby – mówi dla Retailnet.pl Jakub Gierszyński, dyrektor e-commerce w sieci Decathlon. Firma pracuje nad uruchomieniem dostawy tego samego dnia oraz innych udogodnień zakupowych dla klientów.

Sklep internetowy decathlon.pl rozpoczął działalność w 2012 r. – Misją Decathlon, jest czynienie sportu dostępnego dla wielu, co konsekwentnie realizujemy już od 16 lat w Polsce. Naturalnym było wsparcie sprzedaży stacjonarnej przez decathlon.pl – tłumaczy Jakub Gierszyński.

– Zaraz po starcie sklepu internetowego obserwowaliśmy fantastyczny wzrost, potęgowany ugruntowaną pozycją marki Decathlon jako lidera rynku sportowego w Polsce – dodaje.

85 proc. zamówień realizowanych następnego dnia

Zamawiając w Decathlon.pl klient może odebrać produkt w sklepie stacjonarnym, domu lub paczkomacie. Dostawa jest zawsze darmowa. Większość zamówień (85 proc.) jest realizowane następnego dnia, ponieważ produkty dostępne są w magazynach w Gliwicach lub Łodzi.

– Dostawa potrafi wydłużyć się do 4 dni roboczych, jeśli musimy ściągnąć produkt z magazynów kontynentalnych znajdujących się w różnych lokalizacjach w Europie – mówi Jakub Gierszyński, dyrektor e-commerce w sieci Decathlon. – Pracujemy nad uruchomieniem dostawy tego samego dnia oraz innych udogodnień zakupowych dla klientów – dodaje.

Rozwój e-commerce

Sieć Decathlon istotnie inwestuje w rozwój e-commerce. Od 2013 roku posiada w całości responsywną stronę decathlon.pl, która dostosowuje się do każdego urządzenia mobilnego. W tym samym roku wprowadzona została aplikacja mobilna na urządzenia w systemie iOS i Android. – Aplikacja posiada wszystkie funkcje takie jakie oferuje serwis decathlon.pl powiększony o możliwość skanowania kodów produktów, przechowywania karty lojalnościowej, lokalizacji sklepów, porównywarki produktów itd. – wylicza dyrektor e-commerce w sieci Decathlon.

Decathlon prowadzi także aktywne działania w mediach społecznościowych pozwalające budować pozycję marki. – Działając w social media korzystamy z własnych zasobów. Nasz główny profil na Facebooku, Decathlon Polska posiada blisko 200 tysięcy zaangażowanych użytkowników. Równocześnie prowadzimy profile naszych marek pasji. Lokalnie działają profile konkretnych sklepów. Oprócz tego rozpoczęliśmy przygodę z Instagram oraz YouTube, gdzie działamy konsekwentnie – mówi Jakub Gierszyński.